Gå til innhold

Har sluttet å amme, snufs.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei lita jente som har vært en skikkelig "puppe-jente". Hun er nå 16 måneder og jeg har ammet på kvelden før hun skulle sove, samt på morgenen. Hun har i flere måneder sovet hele natten igjennom, så det har kun vært de to ammingene i døgnet. Vi har kost oss veldig med det begge to, men i det siste tok det nesten av. Hun kunne ligge å kose seg med puppen i munnen i nærmere en time på morgenen og plutselig skulle hun ha pupp flere ganger iløpet av dagen. Fant derfor ut at nå var det kanskje på tide å stoppe.

Men jeg var slett ikke forberedt på hvor trist jeg skulle synes at det var å slutte. Når hun setter seg på fanget mitt og ser på meg med trøtte øyne og sier "puuup" på morgenen får jeg nesten tårer i øynene. Det er så vondt å si nei :( Nå er det tre dager siden vi sa stopp her. Noen som har erfaring fra å kutte helt ut? Hvor lang tid tok det før "maset" ga seg? Får så dårlig samvittighet......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Holder på å mote meg opp her, frøkna er 21 mnd..... Har bestilt tur bort sist i november bare for å motivere meg selv til at nå MÅ det være slutt snart. Vi storkoser oss også så frykter for at det blir ille for mor..... Føler med deg!

Skrevet

Det er ikke noe gøy :/ Jeg slutta for to mnd siden da jenta var 21 mnd. Jeg er gravid igjen, og hun ville ha pupp flere ganger i løpet av natta. Energinivået mitt var omtrent på nullpunktet, og jeg fant ut at det fikk være nok. Det var mye skriking de første dagene og nettene. Men det ga seg etter en uke. Hvis hun står og ser på at jeg skifter klær nå så peker hun på puppene og sier TOM.. hih

Skrevet

Jeg slutta for 3 mnd siden! Syns det var forferdlig trist! :( "Maset" gikk over etter mindre enn en uke! Det gikk egentlig veldig bra ;) Han kan finne på å peke å meg og si puuup han min også! Han er 17 mnder ;)

Bare tenkt at du har vært superflink å amma så lenge! :)

Skrevet

hehe, når jeg leser dette merker jeg at jeg er glad for at jeg tok full puppeavvenning rett etter 1-årsdagen hennes, dvs før hun begynte å prate skikkelig, for tror det hadde vært verre for meg å motstå maset om "puuupp" med sårt blikk enn litt sinna hyling før legging ;) Her tok det bare én kveld med protester heldigvis, så det gikk egentlig over all forventning det hele, men jeg kan tenke meg at det er litt vanskeligere med eldre barn som sikkert husker mer og ikke lar seg overtale like lett :P

Lykke til videre ihvertfall, håper det går seg til snart!

Skrevet

Tusen takk for oppmuntring, alle sammen. Nå har det gått 5 dager siden vi satte stopp for amminga og det går bedre og bedre for hver dag.

Kveldene går kjempebra. Hun godtar å bli lagt uten pupp, og sovner helt fint uten noen protester. Litt "tristere" er det om morgenen både for henne og for meg :) Men hun godtar å sitte på fanget og kose seg med litt melk i flaska si og virker heldigvis å ha slått seg til ro med at "nå er hun så stor jente at hun må drikke av kopp eller flaske". Hun er ganske tidlig ute med å snakke og er så nydelig når jeg sier at nå må hun drikke av kopp og ikke få pupp lenger. "Ja, kåpp å faske" svarer hun da mens hun nikker bekreftende med alvorlig mine. Åh så nydelig, men du verden som jeg savner amminga :)

Lykke til alle dere andre også !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...