Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lag en selv davel! Jeg har lagd denne, og skal pakke inn duplobrikker og sånt snart.

http://heiltheimelaga.blogspot.com/2010/11/julekalender.html

PS: Jeg er ikke særlig fingernem, så denne var enkel altså. Synes til og med den ble finere enn den på bloggen. Finnes sikkert noen enda enklere varianter også, f.eks. kan du jo henge opp en lang tråd med 24 pakker på.

• 1 år senere...

Jeg fikk et tips om å gi et dyr eller noe annet bondegårdrelatert hver dag, og på julaften får han bondegården. Det er jo hvertfall noe han kan leke med og ha nytte av siden. :-)

Har lurt på å gjøre det til min lille prins, selv om han ikke er mer enn akkurat fylt 1 år nå. :-)

Finnes vel ikke ferdig kalendere til små så da må en vel lage selv ;-) jeg tenkte også snuppa skulle få duplo, så da regner jeg med at vi kjøper en boks med duplo jeg så i lekebutikken :-) på nille selger de sånne fine papirposer som man kan ha 24 ting i til å henge på kalenderen, enkelt og greit ;-) her har barna egne hjemme broderte julekalendere som jeg har laga, men man kan jo bare bruke en snor o.l også eller får man kjøpt fine til en 100 lapp på nille også ;-) de brukte jeg før jeg hadde rekt å brodere egne ;-) snuppa mi på 14 mnd skal få pakkekalender til jul, hun må jo nesten få det når søskene hennes får det :-) hun blir 16 mnd i desember da ;-)

Jeg har i alle år laget pakkekalender til de to gutta mine. I fjor prøvde jeg kjøpekalenderen og det var deilig å slippe å pakke inn 48 gaver... Her forleden kom 7-åringen og spurte om de kunne få sånn hjemmelaget kalender i år, den var mye finere... Og vi har ett barn ekstra i år også - jada, sa jeg. Hehe, må pakke inn 72 gaver da...

Her får de to eldste gjerne noe spiselig i kalenderen, det er om å gjøre å holde det likt - for får 12 åringen sjokolade en dag og 7-åringen lego så blir det feil. Og jeg ser også at 18-mnd gutten min vil reagere hvis de andre får sjokolade og han duplo... Og det er vanskelig å finne noe ikke-spiselig til 12-åringen - som ikke koster mer enn en tier! Synes en tier er mer enn nok når man skal ut med 72 gaver...

Kanskje dere har tips så jeg kan redusere sjokolade-/sukkertøyinnholdet???

Annonse

Jeg har i alle år laget pakkekalender til de to gutta mine. I fjor prøvde jeg kjøpekalenderen og det var deilig å slippe å pakke inn 48 gaver... Her forleden kom 7-åringen og spurte om de kunne få sånn hjemmelaget kalender i år, den var mye finere... Og vi har ett barn ekstra i år også - jada, sa jeg. Hehe, må pakke inn 72 gaver da...

Her får de to eldste gjerne noe spiselig i kalenderen, det er om å gjøre å holde det likt - for får 12 åringen sjokolade en dag og 7-åringen lego så blir det feil. Og jeg ser også at 18-mnd gutten min vil reagere hvis de andre får sjokolade og han duplo... Og det er vanskelig å finne noe ikke-spiselig til 12-åringen - som ikke koster mer enn en tier! Synes en tier er mer enn nok når man skal ut med 72 gaver...

Kanskje dere har tips så jeg kan redusere sjokolade-/sukkertøyinnholdet???

duplo klosser (koster ca 200 for en boks med litt forskjellig oppi, plast dyr (så dette billig hos blant annet nille, coop extra og biltema) tror det var ca 100 kr for 6-10 stk dyr eller noe sing sang kort (en pakke med 20 kort koster rundt 200 kr) de er kjempefine :-) finnes i mange forskjellige varianter :-)

Åååå, jeg GLEDER meg sånn til dette "styret" med kalenderen :D snuppa skal arve min broderte kalender som mamma har brodert, og jeg gleder meg nesten ihjel til å starte en juletradisjon med henne :)

Den eneste utfordringen må være å få henne til å forstå at hun kun får én pakke hver dag, men jeg regner med at hun skjønner det fort selv :)

Fikk en mail fra apotek1 hin dagen, og det var litt kalendergaver der som virket spennende og billig ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...