Gå til innhold

Norske jentenavn som ikke er alt for motenavn?

Anbefalte innlegg

Jeg har foreslått Simone, Ada-Iselin, Olivia, Aurora, Ines og Sophia. Er liksom ingen han syns var helt fantastiske...Han har mer kjedelige navn ( i følge meg) som Emilie, Selma, Mathea, Isabel. VI BLIR IKKE ENIGE! Så en dag foreslo han Adele som jeg og likte. Men nå syns han ikke det passer til våre to andre døtres navn ( Celine og Sarah). Blir snart gal! Trenger hjelp fra dere!

Fortsetter under...

Kan jo foreslå:

Solveig

Alette

Madelein

Benedikte

Sylvia

Laura

Vivienne

Juliane

Oktavia

Selja

Ellinor

Flora

Luna

Iris

Louise

Håper det kan gi litt ny inspirasjon. Slett ikke enkelt å bli enige om et navn når man har grunnleggende forskjellig smak!

Synes forresten Adele er nydelig og passer fint med søstrenes navne.

Lykke til!

Annonse

Takk for svar alle sammen! Dere er jammen greie:-) Traff en jente i dag som het ISA EMILIE. Syns det var helt nydelig.....mannen min har jo foreslått Emilie og Isabel. Da får han Isa fra Isabel og Emilie. Det må vel være bra?

Er nok enig med mannen din om Adele. (Men enig md deg om Ada og Aurora). Men jeg har mange navn som jeg synes er fine norske navn, som ikke er motenavn. :)

Alvilde

Ylva

Marlen - med trykk på e-en.

Ada - helt enig med deg i at det er koselig. Kanskje du kan finne et annet mellomnavn som han også liker?

Elida

Erle

Ellinor

Tuva

Henriette

Lovise

Amalie

Ine

Marlin

Var det noen her du likte? Hva med sammensetningen Ada-Marlen?

Mange fine her. Liker Ine, Lovise og Erle:-) Men Ine finner vi jo og i Celine. Lovise ble faktisk en sterk kandidat. Men akkurat nå fikk jeg helt dilla på Isa Emilie og har foreslått dette for min mann:-)

Annonse

Tusen takk til dere to siste også:-) Er jo så mange bra forslag! Jippi at du liker Isa da, Mrs Smith;-) Foreslo det for min mann og, og virker som han ikke var helt fremmed for det.....håpe,håpe. Milla er søtt da:-) Agnes likte jeg også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...