Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen!

Jeg lurte litt på hvor mye deres 7-8 mnd gamle babyer spiser og sover i løpet av et døgn.

Jeg har en gutt på snart 8 mnd (forøvrig prematur - korrigert alder ca 6 mnd, men har tatt igjen og er som "normale" 7 mnd babyer) og han er så utrolig småspist. Føler at han tuller ved hvert eneste måltid og er vi heldige, så er det kanskje ett måltid per dag som han sluker villig.

Han sover en del på dagtid fortsatt og det er ikke noe problem å legge han da. Det er heller ikke noe problem å legge han for natten, noe vi gjør et sted mellom 19.00 og 20.30 - alt ettersom når han har sovet på dagtid. Nå skulle jeg likt å skrive at deretter sover han hele natten, men det er virkelig ikke tilfelle... Han våkner gjerne 1-2 ganger før vi legger oss (ca 23-00) og da gir jeg han litt melk i senga. Han sovner da fort igjen uten problemer. Så våkner han ofte rundt 2 igjen. Da har jeg tidligere gitt mat, men nå får han bare smokken ved dette tidspunktet og det har fungert enn så lenge. Deretter våkner han rundt 03.30-04.00 igjen og da nytter ikke smokken. I natt våknet han 03.20 og da fungerte det ikke med bare smokk. Jeg prøvde alt fra å la han ligge i sin egen seng, ta han opp, bysse, legge han ved siden av oss, gi han vann, skrikern, skifte bleie... men ingenting fungerte. Da klokka var 05.00 ga jeg han MME. Han spiste ca 100 ml (som er relativt bra til å være han) og han sovnet med en gang. Deretter sov han til kl 08.00. Da spiste han litt melk, men ville ikke ha noe grøt. Kjenner jeg han rett, vil han ikke ha noe særlig mat før ved lunsjtider og det er absolutt ikke sikkert han spiser et helt måltid da heller..

Når han får melk så sent på natta, så føles det ut som det går utover alle måltider på dagen og deretter blir det en ond sirkel. Han spiser lite på dagen og sover mye, men når natta kommer vil han heller spise mye og sove mindre..

Jeg har testet å vanne ut MME gradvis slik at det tilslutt bare er vann igjen. Dette har jeg gjort for at han skal bli mer sulten på dagtid og spise mer. Det fungerte faktisk rimelig greit for en måneds tid siden. Så ble han syk og rutinene ble deretter. Nå har jeg testet utvanning igjen, men føler ikke at det fungerer denne gangen.

Alle barn er jo forskjellige, men en viss likhet er det vel allikevel:) Setter stor pris på om noen vil dele erfaringer!

Ha en fin dag, alle:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...