Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal til jordmor i morgen... må si jeg er spent på hvordan dette ender :o Ingen tegn til at "dukkemannen" i magen har tenkt seg ut. Får vel kjøre på med litt kjerringråd fremover- er ikke fristende å bli igangsatt.

Hvordan er det med dere andre som er over tiden, eller har tidligere har gått over tiden? :) Tanker, erfaringer og råd...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

-1 dag her. Trodde virkelig ikke at jeg skulle gå over. Masse kynnere, men det er det. Skal på akupunktur i dag, skal be henne sette alle nåler som er mulig! Hun er i tillegg jordmor så hun skal sjekke modningen. Krysser fingrene for at hun får litt fart på sakene! :-)

Skrevet

OG jeg gikk berserk med kanel i går uten resultat. Spiste kanelboller, drakk kanelte, spiste grøt med masse kanel og til slutt toppet det hele med en spiseskje kanel blandet ut i bitte litt vann. Det siste nevnte var helt jævlig. Men som sagt, merket ingenting etterpå. I dag skal jeg se om jeg finner bringebærbladte...

Skrevet

samme her..veldig skuffet når jeg våkner om morgningen og like gravid..

var helt sikker på at han her skulle komme før som de to andre men tredje mann har god tid.slitt veldig med nedpress og kynnere i ett par uker men skjer jo ikke noe mere.siste uka har vært værst men av en rar grunn så ble alt bedre i helgen,mindre vondt og føler meg plutselig sprek og lett..mye liv i magen så han er der i høyeste grad..vil bare være litt lenger da..sykehuset tar meg ikke inn før 10 dager over fikk jeg beskjed om i går og ser ikke noe poeng å gå til legen (har brukt legen min og ikke jordmor i svangerskapet) så får bare håpe..

håper du ikke må gå så mye over,og lykke til:)

Skrevet

3 dager over i dag :( buhu, begynner å synes skikkelig synd på meg selv! Lurer litt på om jeg har hatt delvis vannavgang i natt da.. Våknet av at det føltes som jeg tissa på meg og trusa var bløt! Usikker på om det var det som skjedde da ;) hehe.. Får vel nesten ta en tlf, skal man ringe jordmor eller sykehuset?

Skrevet

Hehe... måtte le av kanelhistorien ;) Jeg har gått på modningsakupunktur siden uke 37. Akupunktøren jeg går hos, satte en nål i magen i går ( noe hun ikke har gjort tidligere) men fikk ingen respons på dette punktet, jeg tolket det dit at hun mente at lille gutt trivdes så godt i magen at hun trodde ikke han ville komme med det første ( dette sa hun da).

I tillegg tar jeg bringebærblad tab. I dag skal jeg prøve med kjerringråd som sex, kjøring i humper, vaske trapp og spise STERK mat.

Meeeen, jeg er førstegangsfødene så det er jo ik unormalt at vi havner på statistikken -4 ..

Jeg liker ikke tanke på å bli satt i gang... så jeg blir å gjøre alt det som virker og ikke virker nå for å unngå dette :P

Skrevet

Vi får håpe i lag, tredje er vel en luring ;)

Regner med at det kanskje er et stort sykehus du skal på siden det tar 10 dager? Godt du har kjent litt fødselstegn ;)

Skrevet

Kath og knøtten; ringe sykehuset, du vil sikkert ta en sjekk på deg ;)

Ja det er "synd i oss" ventene.

Mange ganger tenker jeg at det kan ikke være så greit å være ventene pappa (selv om de slipper unna plagene), tenk 9 mnd uten å ha samme kontakten! Kan jo hende de blir mindre ventene av den grunn.. eller enda MER...

Skrevet

Jeg er 5 dager over i dag... Og synes også veldig synd på meg selv. Har regelmessige sammentrekninger, men de øker ikke i styrke! Jeg har også en følelse av å tisse på meg i dag, og så for meg at det var vannavgang. Men i følge Gro Nylander forandrer utfloden seg i slutten av svangerskapet og blir mer blank og tyntflytende, og det kommer en del om morgenen siden det som har blitt "produsert" i løpet av natta renner ut når man står opp... Jaja, slår meg til ro med at det ikke er vannavgang jeg ;-)

Det er vel kanskje greiest å ringe sykehuset om man er usikker på vannavgang. Min jordmor tror jeg ikke har de redskaper som trenges for å sjekke om det er fostervann eller om det er andre ting (ultralyd, osv).

Lykke til!

Skrevet

5 dager, da må det jo skje noe snart :) har du fått tid til overtidskontroll?? Så lenge det ikke kommer mer i dag, så avventer jeg til timen med jordmor i morgen og hører hva hun sier :)

Uansett kun et døgn med tanke på evnt infeksjon så. Hvordan er formen til overtidsdamene sånn ellers?

Skrevet

Snakket nettopp med jordmor ang dette. Og hun sier det er to tynner hinner og mellom disse hinnene så er det litt vann. Dersom første hinna sprekker så vil det komme litt vann, og senere vil hinne nummer to sprekke og da kommer det mye mer vann.

Skrevet

Hadde mens-termin på fredag og ul-termin på søndag, så håper virkelig det skjer noe snart!! Var hos jordmor i dag og hun ville ikke strippe meg og sa det gjør de kun på sykehusene (..sant??).

Merker ikke så mye annet enn kynnere og våken netter. Blir sliten av å vente. Alle ringer og vil vite om det skjer noe! Har gitt opp å ha sex og massere brystknoppene, for jeg har bare fått vonde kynnere som ikke utvikler seg til noe annet.

*Ønsker alle ventene lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...