Gå til innhold

Hvor mange par vintersko?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her har jeg kjøpt så langt et par vinterstøvler, ecco. Flotte og varme og dyre. Men bør en ha et par til? Hvor mange par pleier dere ha til en 1,5 åring? Og evt hvilke?

Skrevet

Min har et par sorel, to par viking gore-tex og et par ecco, så denne vinteren blir hun ekstremt godt skodd.

Skrevet

Ett par vintersko + forede støvler/cherrox.

Skrevet

Min er like gammel, og jeg har kun det ene paret med vintersko. Tror vi skal klare oss med det ene paret. Har god mulighet til å tørke sko her hjemme, så tror det skal gå greit.

Har Viking Gore tex.

Skrevet

Ville hatt mer enn ett par. De har godt av litt variasjon på bena sine! Går du selv i bare ett par sko hele vinteren? Antagelig tar barnet ditt flere steg ute enn deg også;)

Skrevet

Her har vi 2 par vintersko. Sorell og viking gore tex + cherroks for slørpete dager.

Skrevet

jeg er ikke anonym over her, men jeg går bare i ett par vintersko hele vinteren... Har faktisk gått i de flere år nå..

Holder med ett par skikkelige vintersko, men ville hatt noe ala cherrox til våtere dager (kan i nød brukes som reserve hvis de andre er for våte)

Skrevet

Har et par vintersko og et par støvler som er foret inni. (Husker ikke helt hva de heter, men de ligner på gummistøvler... er det cherrox tro???) Ellers så pleier jeg å ha et par billige vintersko liggende som enten er arvet eller kjøpt billig til reserve.

Skrevet

Jeg bruker også bare et par vintersko gjennom hele vinteren. Syns ikke det er noe vits i å kjøpe flere enn et par vintersko til meg selv. Jeg er ikke så aktive som barna, så holder med et par til meg.

Men til barnet mitt har jeg to par vintersko og cherrox til våte dager. Gidder ikke å kjøpe flere par siden barna vokser så fort ut av skoene.

Skrevet

Litt mye luksus med to par vintersko til en ettåring, de koster gjerne 6-800 kr. I tillegg har de fleste cherrox til 2-400 kr. så 3 par til sammen kan bli så mye som 2000 kr på vinterfottøy til hvert barn. Litt mye, bruker ikke så mye til meg selv.Til våre 3 barn under 7 ville det blitt 6000 kr altså.

Vi har vintersko og cherrox, det holder lenge. I tillegg har vi gjerne et par finsko/støvletter til bruk i butikker/besøk osv.

Skrevet

Tja, vi har ett par vintersko, ett par cherrox, og ett par arvede ladder. Det fungerer helt utmerket, og har hatt tilsvarende alle år.

Skrevet

HI her

Her var det jammen mange forskjellige svar. Desverre er jo skikkelig gode vintersko ganske dyre og det blir nok et par til når hun vokser ut av disse på nyåret.

Men jeg har ikke cherrox. Er de gode alternativer (evt med en ullsokk i)? De er jo ikke så rådyre. Og hvilke bør jeg velge da?

Skrevet

Da sønnen min var 1.5 år hadde han et par vintersko Sorell med tykke ullsokker under. Trenger ikke flere par. Han var tørr og varm på beina hele vinteren.

Nå som han er blitt eldre og blitt mer aktiv, så har vi to par. Viking og sorell som vi kjøpte på skoringen. Har alltid hatt sorell til han, og ikke blitt våte på sørpete dager.

Skrevet

2 par vintersko har alltid vært nødvendig til mine barn. De er så mye ute at de må ha noe å bytte på.

Cherrox er ikke vintersko.

Skrevet

Spørs hvor du bor, hvor kaldt det er om vinteren..

Her kan det være -30 i lang tid , så da blir jo cherrox altfor kaldt. Selv med sokker i.

Men bor du på vestlandet, med rundt 0, så kan det holde med bare cherrox

har forresten aldri kjøpt vintersko til barna for mer enn max 300. De har aldri klaget over kalde bein. Skulle vi kjøpt for 2000 til hver, så hadde vi brukt en halv mnd lønn... Har 5 barn..

Skrevet

Jeg ville hatt et par til. En billigere variant:) De trenger litt variasjon som noen påpeker her.

Nå er mitt barn litt større enn ditt, men fremdeles i bhg. Har bestandig hatt flere par vintersko. Men vi er mye ute og barnet går i naturbhg og er ute hele dagen, året rundt. Nå er han 4 år og vi har viking GT, Kavat vinterstøvler og nesnalabber som brukes spes i des-febr. I tillegg prøver vi Sorel iår siden vi fikk dem med på kjøpet når det var 2 for 1:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...