Gå til innhold

Hvordan klare å skjule dette en stund til...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sover. Sover, sover og sover... Sover jeg ikke, gjesper jeg konstant. Matlysten = 0 og dagen startes med kvalme og uvelhet og varer godt frem mot middagstider...Magen er nok fylt til randen med luft, for synes jeg ser ca fire måneder på vei ut ;-)

Planen er å ikke fortelle noe til familie og venner før jeg har vært på svkontroll og forhåpentligvis hørt hjerteslagene <3

Men det er enda tre uker til.. Hjelpes, jeg må jo gå under jorden... 6+0 nå! Noen som har det på samme måten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner meg igjen gitt. Er trøtt hele tiden og gjesper og gjesper, og sliten. Kvalm, kaster opp mange ganger i løpet av dagen. Og magen er nok full av luft her også ja. Er 7+4. Også er jeg veldig opptatt av lukter, og ofte nevner jeg lukter før jeg kommer på at jeg skal forsøke å skjule noe her ;-)

Jeg var nylig på trening og kommenterte til ei venninne etterpå at det luktet sånn chips i salen. Da kom det fra han mannen bak meg på vei ut at han hadde spist chips før trening - og det luktet da jeg under hele treningen :-o

Barna våre på 9 og 11 skal liksom ikke få vite noe ennå, men det er jaggu meg ikke lett... Spesielt siden 11-åringen er på hugget og overvåker alt etter at jeg mistet da jeg var gravid i sommer.

Skrevet

Haha, vanskelig å ikke la seg avsløre..! :-) Disse luktene ja.. Synes alt har en sånn sur/skarp lukt for tiden..Og smak forsåvidt. Klarte ikke kjøtt, fisk eller kylling de første 6 mnd med førstemann, så spent på om kostholdet vil bestå av noe annet enn grøt og pannekaker denne gangen ;-)

Har du vært til kontroll enda? Hvor langt var du på vei da du mistet? Så trist. Merket du at noe var annerledes den gangen, i fht til nå?

Skrevet

Jeg har ikke vært til kontrolll ennå (hos legen min får man ikke før man er 12 uker på vei...). Jeg har vært hos legen en tur likevel pga en liten blødning jeg hadde, fikk målt hcg (men fikk ikke ul). I tillegg er jeg redd etter MA i sommer og en tidligere extrauterin graviditet og ønsket mer oppfølging, men det fikk jeg ikke. Var ikke noe han kunne gjøre med det sa han :-( Fikk ordnet med henvisning til duotest og tidlig ul pga alder da (det blir i uke 11+0 - 13+6 en gang, sånn istedet for fostervannsprøve...

Jeg var på ultralyd (privat) 10+2 i sommer, og da fant de et foster med hjertefrekvens på bare 50. Ble henvist til fostermedisin dagen etterpå, og da var fosteret dødt. Så kom til 10+3 da... Fikk medisiner for å få barnet ut, tre ganger men de virket ikke. Ble innlagt og fikk utskrapning dagen etter all medisinering. Ble så gravid igjen en mnd etterpå :-) Er veldig redd denne gangen merker jeg, og da hjelper det ikke med en lege som ikke hører på hva jeg føler dessverre...

Merker ikke noe annerledes denne gangen, annet enn at magen spratt ut 2 uker tidligere (9 uker sist og 7 uker nå). Alt kjentes normalt ut sist også...

Skrevet

Så frustrerende. Skjønner at legen mener han ikke kan gjøre noe med en eventuell sa, men det er noe med å gi mor litt ro, og en trygghetsfølelse. De er tydeligvis forskjellige disse legene. Jeg blødde litt i uke 7-8 med førstemann og legen sendte meg på UL - fordi hun mente det var bedre at jeg fikk ro i sjelen enn at jeg bekymret meg unødig.

Krysser fingrene for deg, og håper alt står bra til med lille.. OG at vi klarer og holde det for oss selv litt til ;-)

Skrevet

Til Florid11. Hadde jeg hatt en slik lege, hadde jeg byttet. Det er unødvendig å vise så liten følelse for andre spesielt siden du har mistet før. Selv om han ikke kan hjelpe, kan han sende deg videre til andre som kan mer om det og er vant med gravide. Enkelt å bytte. Du kan selv gjøre det over nett med bare noen tastetrykk. Lykke til videre med graviditeten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...