Mamman til Loffen ♥ Skrevet 25. oktober 2011 #1 Skrevet 25. oktober 2011 Både vi og lille har oppdaget at smokk om natten bare blir tull, for den detter bare ut. Så nå sover han uten smokken, noe som ser ut til å funke. Problemet er bare at han absolutt skal ha armene over dynen, og når han i tillegg sutter på hendene sine før han sovner så blir han jo veldig kald. Spesielt på hendene, de er som isbiter, men også litt oppover armene. Har prøvd å putte hendene hans under dynen etter han er sovnet, men det nytter ikke - han blir da liggende å kave enten til han har hendene fri eller hele ungen ligger under dynen. Noen gode forslag?
☀ Lille prinsesse - juli2011 ☀ Skrevet 25. oktober 2011 #2 Skrevet 25. oktober 2011 Snuppa mi gjør det samme, Men hun er varm på kroppen og føttene, og er blid, skravler og prater, så jeg tror ikke hun fryser
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 25. oktober 2011 #3 Skrevet 25. oktober 2011 Så lenge de ikke viser tegn til ubehag så er det ingen fare. Jenta vår suttet (og sutter fortsatt) på fingrene og er nå 2 år. Hun sov ute i vogna på vinteren uten votter fordi hun ble hysterisk hvis hun ikke fikk sutte på fingrene. Hun nektet jo å ta smokken og hun nektet å sove andre steder enn i vogna. Ute la vi et pledd over hendene hennes når hun hadde sovna. Vi passet jevnlig på at hun ikke ble for kald, men hun sov ikke så lenge av gangen uansett. På morgenen var hun ofte kald på hendene, men tror ikke det er til å unngå. Når de blir enda større så vil de ihvertfall ikke klare å holde fingrene under dyna likevel. Det går nok helt fint så lenge de sover inne regner med det er litt temperert på soverommet og ikke minusgrader
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 25. oktober 2011 #4 Skrevet 25. oktober 2011 må jo bare si at hun sov selvsagt inne i senga si på natta, så det ikke blir noen misforståelser der
AlmaN Skrevet 25. oktober 2011 #5 Skrevet 25. oktober 2011 Dette er veldig vanlig, og jeg regner med at det ikke er noe farlig inne. De nyfødte er ofte kalde på hender og føtter uten at det gjør noe. Ute har de vel votter på.
Zana123 Skrevet 26. oktober 2011 #6 Skrevet 26. oktober 2011 Gutten min er helt lik, smokk er tull når man har fingre! Spurte HS og hun sa at så lenge han var varm på resten av kroppen var det ikke farlig. Skal spørre igjen på 3 mnd kontroll til uka, for nå begynner det jo å bli litt kaldt ute... Han vil ofte ha en hånd uten vott når vi går tur og det begynner å bli litt ugunstig synes jeg! Jeg har også brettet opp ermene på pysjen hans for da slipper han i det minste å ha våte klær på seg. Har prøvd 4 forskjellig type smokk, men ingen ting annet enn fingre (og puppen min) er bra å ha i munnen når man skal sove...
Lykkepålandet Skrevet 26. oktober 2011 #7 Skrevet 26. oktober 2011 Det er nok ikke farlig. Så lenge de er varme på resten av kroppen klarer ikke så mye varme å forvinne selv om hendene er kalde. Gutten min hadde kolikk og nektet smokk. Fikk anbefalt en bitering med frotteklut og den har han suttet og bitt på hele veien. Den er kjempeflott når det klør i tennene også. http://www.babyfryd.no/productdetails.php?product=3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå