angelica85 Skrevet 24. oktober 2011 #1 Skrevet 24. oktober 2011 Babyverden om dagen i dag (tirsdag): "I dag er det tirsdag 25. oktober, og du er 28 uker ut i svangerskapet. Det er 12 uker og 2 dager igjen til din termin, torsdag 19. januar. " Barnimagen om dagen i dag (tirsdag): "Du går nå i 28. svangerskapsuke og har 87 dager (13 uker) til termin torsdag 19. januar 2012." Har telefon app'en til Babyverden, og den sier at jeg i dag (tirsdag) er 28+0. Blir ikke dette litt feil ifht barnimagen, som skriver over trimesterne at man er 27+6 og så går over til 28+1...? Skjønner ikke...
angelica85 Skrevet 24. oktober 2011 Forfatter #2 Skrevet 24. oktober 2011 Haha... Ser ut som om jeg ikke tilhører verken 2. eller 3.trimester - hvis jeg er 28+0... Da var jeg iflg barnimagen ferdig med 2.trimester i går, og skal inn i 3.trimester i morgen... Så hvor hører jeg til i dag, tirsdag...?
Ønskebaby08*12 Skrevet 25. oktober 2011 #3 Skrevet 25. oktober 2011 Dette lurer jeg litt på også Det ser ut til at jeg er en dag lenger på babyverden sine sider enn på barnimagen. (blir det riktig). Jeg skifter ihvertfall uke på onsdag, så i morgen er jeg 28 fullgåtte uker. Så, på torsdag vil jeg være i 3 trimester, i dag er jeg 27+6, så hvor er jeg da i morgen?? Forøvrig, så står det på barnimagen, står det på min side "I dag er det tirsdag 25. oktober. Du går nå i 28. svangerskapsuke og har 87 dager (13 uker) til termin fredag 20. januar 2012", Noe som ser ut til er det samme som står på din, bare at jeg har termin en dag etter deg...
PrøvLykken Skrevet 25. oktober 2011 #4 Skrevet 25. oktober 2011 Jeg har også sett det med at en ikke er i et trimester 2 dager i svangerskapet. Jeg spurte jordmødrene om det her inne, og fikk til svar at dette var litt vanskelig å forstå. Jeg syns egentlig det er lett, men det syns tydeligvis ikke de...
PrøvLykken Skrevet 25. oktober 2011 #5 Skrevet 25. oktober 2011 Det at bim regner ukene med bare 6 dager, er jo egentlig en drømmesituasjon - 40 dager kortere svangerskap De teller jo med dagene, men skriver bare aldri om dem. Syns egentlig de burde ha byttet til neste uke en dag etter det de gjør, når du er f.eks 28+0, burde det stått 28.uke, og 28+1 burde vært 29.uke...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå