A_K Skrevet 24. oktober 2011 #1 Skrevet 24. oktober 2011 Hva funker best? Hun er så sår at det nesten blør. Har kun prøvd sinksalve, men når det er så ille som nå virker ikke det heller . Tips tas imot m stor takk!!
Babyønske �� Skrevet 24. oktober 2011 #2 Skrevet 24. oktober 2011 Inoytol skal visst være bra har jeg lest her inne. Har ikke prøvd det selv, jeg sverger til ringblomstsalve, den er også effektiv.
ninairen Skrevet 24. oktober 2011 #3 Skrevet 24. oktober 2011 Potetmel hjelper:) Jenta vår hadde kjempesår stump, vi tok på potetmel en søndagskveld og dagen etterpå var det masse bedre:) Helsesøster sa det var det samme som pudder og at en trygt kan bruke det. Ambefales Vi prøvde også sinksalve forresten, men følte det bare ble verre av det..
mor til en stor og liten Skrevet 24. oktober 2011 #4 Skrevet 24. oktober 2011 Jeg ville ha prøvd Bepanthen var jeg deg. Lillegutt hadde skikkelig kjøttkakesår i stumpen da han var 4 mnd,. Han skrek inderlig da jeg forsiktig tørket/skyllet med papir og vann. Smurte godt på, og det var mye mindre etter noen timer. Var borte på ca 1 døgn. Jeg har både Sinksalve, Inotyol og pudder, men ingenting er som Bepanthen, så resten står bare til pynt eller som kriseløsning hvis jeg er tom:D Bepanthen føles som fuktighetskrem i konsistens, så det blir ikke så klissete som Sinksalve og Inotyol:)
Mamman til Loffen ♥ Skrevet 25. oktober 2011 #5 Skrevet 25. oktober 2011 Potetmel! Jeg trodde det var en spøk da hs foreslo dette, men det funker som bare det! Mini her var kjempesår på stumpen, men et par dager med lufttørking og potetmel ved bleieskift så var han god som ny;-) Billig, enkelt og skånsomt for små bakender.
Farrah84 Skrevet 25. oktober 2011 #7 Skrevet 25. oktober 2011 Hadde samme problem på fredag og spurte her inne og de fleste anbefalte Inotyol. Gutten min hadde også fæle sår og feber på grunn av det, men var nesten over neste dag og nå er det så vidt noe igjen Så anbefaler det
Rosemarin Skrevet 25. oktober 2011 #8 Skrevet 25. oktober 2011 Jeg bruker calendulia sinksalve, den er helt suveren.
☀ Lille prinsesse - juli2011 ☀ Skrevet 25. oktober 2011 #9 Skrevet 25. oktober 2011 Det aller viktigste er ofte bleieskift, og god tørking. Jeg bruker myke babyhåndklær, klapper huden tør, og setter ikke på ny bleie før huden er like tørr som den andre huden (skal ikke være klam å ta på). Så fort huden blir bittelitt rød, er det et tynt lag sinksalve, så går det bort med en gang.. Men ingen i vår familie har sart hud da, så kanskje min lille har god hud.
A_K Skrevet 25. oktober 2011 Forfatter #10 Skrevet 25. oktober 2011 Takk for alle tips! Vi skifter bleie ofte, det skal jeg love deg, for her renner det tvers gjennom lille jenta stakkar! Og vi har på potetmel, men når det er diaré så rekker det aldri å virke, og blir bare klumpete...
Maitrollet Skrevet 25. oktober 2011 #11 Skrevet 25. oktober 2011 INOTYOL!!! er helt genialt!!! Mye bedre enn Bepanthen I tillegg til masse tørking ved bleieskiftene (viktig å være tørr når det smøres på)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå