Gå til innhold

Det ENESTE jeg har lyst på er go'og mager salami... Salaaaaaami!!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hehe:) Jeg syns fremdeles det er litt skummelt jeg da, for det står så mye forskjellig. Vet ikke helt hva jeg skal stole på...

Men jeg unner meg hvertfall salami på toasten, og da blir den jo varmebehandlet også. :)

Ei venninne levde på knekkebrød med salami i begge sine svangerskap når jeg tenker meg om.. Det eneste som stilnet kvalmen hennes.

Jeg stoler på at produsenten oppgir riktige fakta! De har ingenting å tjene på uriktige opplysninger..

Kos deg med salamien, på toast eller rett på brødskiva :-)

Annonse

Jeg levde på go`og mager salami første svangerskap! Klarte ikke la være... Men kjøpte pakker med god dato, og lot ikke pakken være åpen lenge. (det rakk det aldri heller forsåvidt,haha)

- og ut kom en sunn og frisk gutt, uten varige mèn etter mammas fråtsing! Så jeg tror dette er helt trygt. Kos deg! :-)

Da er det jo påfallende at Gilde selv skriver på sine nettsider at de forholder seg til de rådene offentlige matmyndigheter i norge gir via matportalen.. Og iflg matportalen skal gravide IKKE spise spekemat pga fare for listeria/toksoplasmose.. Og nei, spekemat som salami er pr definisjon IKKE varmebehandlet - men speket.. Og det er ikke det samme...

"Er spekemat farlig for gravide?

Når det gjelder spekemat og gravide forholder Gilde seg til råd og informasjon om mat fra offentlige myndigheter, se www.matportalen.no."

Man får gjerne ta sjansen om man vil, men det ER en liten sjanse for smitte og denne smitten kan være dødelig for den lille i magen..... Så da spørs det hvor viktig den salamien var likevel da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...