Gå til innhold

Søke flere jobber samtidig....

Anbefalte innlegg

Jeg er i en situasjon hvor jeg ønsker meg vekk fra min nåværende jobb så raskt som mulig. Jeg har søkt på to jobber. En hvor jeg har vært på intervju på og som skal avgjøres denne uken. En annen har søknadsfrist neste uke og som de selv sier ikke vil være avgjort før i starten av desember. Og det er selvsagt den som avgjøres sist som jeg har mest lyst på.

Saken er da den at om jeg får tilbud om jobb nr 1 denne uka, kan jeg si opp min nåværende jobb nå i oktober og være ferdig med oppsigelsestiden 31.januar. Om jeg venter på jobb nr 2 vil oppsigelsestiden gå ut mars.

Jeg vet jo selvsagt heller ikke om jeg virkelig får noen av disse jobbene, men har en god følelse. Ikke mange søkere på noen av dem.

Er det frekt/dårlig gjort å takke ja til jobb nr 1 og så si opp den før jeg i det hele tatt har startet i jobben om jeg også får tilbud om jobb nr 2? Kan jeg gjøre det?

Er jo ganske dumt for meg personlig å evnt sitte med den jobben jeg ønsker meg minst hvis jeg kunne hatt en jobb som er minst like bra og samtidig veldig mye mer praktisk for familien totalt sett. Tørr liksom ikke takke nei til den første jobben i tilfelle jeg ikke skulle få jobb nr 2, og jeg kjenner at å også holde ut til 1.april i min nåværende jobb virker uutholdelig.

Ble et veldig rotete innlegg dette, men dere skjønner kanskje hva jeg spør om likevel?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143715964-s%C3%B8ke-flere-jobber-samtidig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan si ja til nr en. Får du nr. 2 må du i realiteten si opp først jobben og da gjelder evt. avtalt oppsigelsestid.

Hvis bransjen er liten, kan det gi et sårlig inntrykk - dvs at du er er ubestemt og vinglete medarbeider.

Annonse

Jobber som sykepleier, så det er vel ikke akkurat en liten bransje vi snakker om....

På grunn av min helse trenger jeg virkelig å skifte jobb (slippe nattevakter) så snart som mulig. Tar gjerne jobb nr 1 for å slippe nattevakter, men jobb nr 2 hadde vært så mye mer praktisk for hele familien.

Vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre..... Sikkert bare 14 dager oppsigelsestid i prøvetiden så det er vel ikke det store praktiske problemet, men det føles virkelig ikke greit å takke ja til en jobb for så å eventuelt si opp før jeg har startet i jobben. Og ikke tørr jeg si opp min nåværende jobb nå, takke nei til jobb nr 1 og ta sjansen på at jeg får jobb nr 2.

At det skal være så vanskelig da...... Tenke, tenke....

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...