Gå til innhold

Bruk av hodepute om natten til baby 4 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når kan man egentlig begynne m hodepute om natten? Har prøvd et par ganger og det virker som vesla på 4 mnd sover bedre da. Kan være tilfeldig selvfølgelig. Hva "risikerer" man egentlig v å begynne m pute? Uten puten ligger hun mye og kaster hodet frem og tilbake. Noen m erfaring eller synspunkt på putebruk så tidlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjorde det også noen dager, pga forkjølelse. Hun sov såå mye bedre, og jeg la den godt nedpå ryggen, så hun ikke fikk knekk i nakken. Men når jeg fant henne to ganger med knekken i nakken fordi hun hadde sklidd ned i sengen, tok jeg den bort. Hun sover godt nå også, men forkjølelsen er borte.

Det er vel ikke bra med pute når barnet begynner å snu seg, siden det da kan "drukne" i puta, så jeg tar ikke sjansen på det ihvertfall. Men det var godt de dagene hun var tett i nesa.

Skrevet

de sier at man kan bruke pute når de kan bevege seg ordentlig, ikke når de er små å ikke klarer å fjerne pute hvis den skulle ha kommet over ansiktet når de har snudd litt på hodet osv...men ikke PUTE pute lissom, sånn høy som voksne bruker:p har kjøpt dun pute på princess..den blir lav når de ligger på den, men er allikevel myk. Bruker den på dagtid.

Skrevet

Jeg ville ikke tatt sjansen. Man kan risikere krybbedød. Jeg har sakset dette fra NettDoktor:

"Bruk ikke hodepute. En pute kan gi fare for kvelning, og er ikke god for barnets rygg".

Skrevet

Hvis man bruker babypute, skal baby ligge på puta sånn at øverste kanten er i nakken og nederste kanten ved rompa/korsryggen til baby, da tror jeg ikke det er noe fare. Det var det fysioterapeuten på sykehuset, når min søster fødte sitt første barn fortalte!! (4år siden)

Skrevet

Min baby har brukt hodepute siden hun var nyfødt (er nå 4,5 mnd.) En babypute vel og merke, disse er jo veldig flate og lette så uansett om baby aker seg nedover i sengen får hun ikke "knekk" i nakken. Hun ligger på den slik at nederste del er nede v korsryggen. Hun har aldri vært i nærheten av å få den over ansiktet.. Spurte jo helsesøster om bruk av pute da hun var nyfødt, og hun sa det var helt ok. Siden det virket som om baby lå mer komfortabelt med pute enn uten valgte vi å bruke det;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...