Gå til innhold

Ødelagte briller.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem skal betale?

Gutten min fikk ødelagt brillene i bhg, stangen knakk da et annet barn bente de.

Dette andre barnet var bare 3 år.

Er dette noe jeg selv skal dekke?

Kan bli dyrt om det skjer flere ganger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen som vet? Har bhg et ansvar her?

Skrevet

I skolen er barna forsikret (med dyre eiendeler,egenandel) iallefall... Barnehagen burde vel ha noe lignende.

Hvis ikke så har dere kanskje reiseforsikring f.eks. Dette er jo et uhell som fort kan skje, barn er barn...

fant bare en artikkel om barneulykker i barnehager her men..

http://www.fubhg.no/forsikring-i-barnehage.179659.no.html

lykke til :)

Skrevet

Takk.

Synes det er ekkelt å høre med ped.leder da hun selv sa at jeg skulle høre med foreldrene til dette andre barnet.

HI

Skrevet

Jeg betalte ikke for ny stang da gutten min knakk brillene, men jeg vet ikke om det er sånn i alle brillebutikker.

Skrevet

Dette må dere nok helt sannsynlig betale for selv.

De aller færreste bhg har egen forsikring for slike ting. Det har de ikke råd til.

Dere foreldre må selv tegne forsikring.

Skrevet

hvordan forsikring dekker dette da?

HI

Skrevet

Kjøpte du ikke forsikring da du kjøpte brillene? Hvis ikke så er det noe du burde ha gjort. De fleste brillebutikkene har forsikring som dekker dette med barn og uhell ved lek.

Skrevet

Det var det ingen som nevnte for meg, og jeg er totalt ukjent med briller:(

HI

Skrevet

Ped-leder mente jeg kunne kontakte foreldrene til det barnet, men synes jo at det for galt også.

Håper det holder å skifte stanga, innfatningen kommer på rett under 3000,- kr etter det nav dekker:(

HI

Skrevet

Betal det selv hvis du ikke har skaffet deg forsikring. Sjekk ellers med forsikringsselskapet ditt om en av dine forsikringer kan dekke dette.

Det blir ihvertfall for dumt å kontakte foreldrene til det andre barnet.

Hadde noen kommet til meg og bedt meg erstatte briller som min tre år gamle sønn hadde knekt ved et uhell fordi han skulle hente dem for et annet barn i barnehagen så tror jeg bare jeg hadde ledd av deg.

Skrevet

Ville ikke gått på de andre foreldrene, men dette er ting som barnehagen burde dekke på sin forsikring.

Skrevet

Kontakter klart ikke de, synes det var litt rart at ped.leder var inne på det da.

Skal ringe forsikringsselskapet i morgen og uansett tegne en forsikring.

HI

Skrevet

Kanskje de ikke har? Er privat bhg.

HI

Skrevet

Lykke til HI. Uansett så tror jeg at dem bare fikser stangen. Tror ikke det koster skjorta.

Da jeg gikk på skolen, klarte jeg å brekke brillene mine i to. Dem fikset det uten å ta betaling for det. Tror ikke jeg hadde forsikring heller. Men å brekke en stang er litt anderledes enn å brekke briller i to. For dem sveiset bare delene sammen.

Skrevet

Godt å vite:)

Godt ikke glassene var ødelagt de dekkes av nav, men det er prismeglass tar da ekstra tid med å få de igjen.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...