Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har fått time hos tannlegen denne uka. Jeg skal på vanlig kontroll, og da skal han ta bilder. Men er det sånn at man ikke kan ta det, uansett? Eller er det noen som har sånn "plate" man har over magen? Har hørt noe snakk om det før i tida, men aner ikke hvordan ting er i dag.

Må ringe tannlegen å utsette timen dersom det ikke er noen vits at jeg reiser dit.

Håper noen har litt mer peiling enn meg :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143713620-et-tannlegesp%C3%B8rsm%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Jeg ville ventet med å tatt røntgen av tennene til svangerskapet ditt var ferdig, med mindre det er noe som virkelig haster.

Et foster er mye mer sensitiv for røntgenstråler enn voksne, og selv om det er snakk om veldig små doser, skal en unngå stråling så lenge det ikke er nødvendig!

Ifg en av mine gamle sjefer, så får du mer stråling av å fly Stvg-Oslo enn å ta vanlige rtg.bilder :) (er tidl. tannlegeass.)

Jeg ville ikke vært redd for det, du får uansett blyforkle på. Og hvis du er redd, så kan du like gjerne utsette timen og slippe den bekymringen :)

Annonse

Jeg var hos tannlegen og tok bilder, men som flere skriver fikk jeg også beskyttelse for det. Men jeg leste i en bok jeg fikk av legen om graviditet at man skal unngå både rønken og store "opperasjoner" som f, eks rotfylling hos tannlegen., Min tannlege vil at jeg skal ta rotfylling om 2 uker så ringte jeg dem for å spørre om jeg kunne det i og med at jeg var 6 mnd på vei i graviditeten. Men de hadde aldri hørt om at man ikke kunne gjøre noe hos tannlegen når man var gravid, så jeg er veldig usikker på hva jeg skal gjøre med den timen!!! Hva tror dere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...