Gå til innhold

Hva blir besteforeldrene til barna deres kalt?

Anbefalte innlegg

..Og hvem er det som har bestemt det? da tenker jeg på; Mormor, morfar, farmor, farfar, eller bestemor og bestefar?

I mitt tilfellet, så kom min mor til meg, mens jeg var gravid med førstemann- og spurte meg hva de skulle bli kalt, slik at de ikke sa noe feil. Og da sa jeg som det var, at jeg ville de skulle være mormor og morfar, og de andre farmor og farfar. Og det var jo såklart helt i orden..

Med svigers(særlig svigermor) er det verre. Vi har sagt i fra om dette fra starten, og da var det liksom greit- og det ble ikke noe mer snakk om det. Men når andremann kom til verden ble det annerledes. (Min førstefødte har en annen far). Omtaler seg selv som "bestemor" konstant. I går når vi traff henne på butikken, sa mannen min i fra om dette- og da overså hun han totalt, og omtalte seg som "bestemor" nok en gang. Mannen min sa i fra hele tre ganger, før hun bøyde seg over minstemann i vogna og sa; Nå, det skal vi nå bli to om, hihi.

Herregud, kan hun ikke bare respektere at slik vil vi ha det da? Sånn som vi ser det, har barna våre to sett med besteforeldre, så da kan man ikke kalle EN av de for bestemor.. Ahh, jeg blir gal.

Virker som hun MÅ gjøre seg vanskelig. Og jeg som elsket svigersene mine.. Men nå, begynner de å irritere meg grenseløst. Bare de små kommentarene hun kommer med får meg til å grøsse.

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...