Gå til innhold

Holde babyshower selv!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I utgangspunktet er det vel ikke akkurat så vanlig med babyshower i Norge, så at hun ønsker et er sikkert ikke så enkelt for vennene å vite. Det er vel ikke sikkert hun tenker mest på gavene, men en måte å "forberede" seg på at hun får barn. Vi har lo alle høst om "nesting" kanskje er dette hennes psykiske måte å forberede at det kommer en baby.

Har tenkt at det å samle venninnene mine i et slags babyshower hadde vært kult selv. Ikke for gavene sin del, men for å prøve ut en amerikansk tradisjon som kan være kul

Annonse

Da har hun i så fall misforstått hele poenget med babyshower.. hehe.. Er liksom meningen at kvinnene i hennes omkrets (familie/venner osv) holder festen som en OVERRASKELSE for mor..

Blir som å arrangere sitt eget utdrikningslag.. hehe

Jeg var i babyshower til en venninne og hun fikk selvfølgelig gave. Samme dame presterte å bli fornærmet da jeg kom på barselbesøk uten gave. Det som gjør saken enda morsommere var at jeg aldri fikk gave fra denne da jeg fikk mine 2 barn (jeg fikk barn før henne).

Jeg takker nå alltid nei til å være med på babyshower, synes opplegget er håpløst. Vil man invitere venner så kan man invitere dem på lunsj/kvelds en gang, trenger ikke være babyshower for å samle venner.

Hadde jeg blitt invitert i Babyshower av den gravide selv hadde jeg ledd litt og spurt om hun var seriøs i at hun arrangerer det selv. Dette er ikke vanlig i Norge, men skal det arrangerer ser det da den nærmeste som skal gjøre det som en overraskelse. Man arrangerer det ikke selv, det blir som å arrangere sitt eget utdrikningslag.

Hadde jeg blitt invitert av en av de rundt den gravide, hadde jeg dratt. Men da hadde det blitt barselgaven på forskudd.

Jaaaaa - alle sammen: jeg planlegger å ha babyshower for meg selv så jeg ville sette stooor pris på om alle kom å gav med gaver :) Selvfølgelig må jeg ha flere gaver av de "nærmeste" når barnet er født også.... Hvis ikke blir jeg skuffet!!

I samme slengen vil jeg meddele at når jeg og min forlovede skal giftes neste år, vil jeg invitere dere alle til mitt utdrikkningslag! Også her vil jeg få mye kult og fint, helst dyyrt undertøy/sexleketøy eller andre tulleting jeg kan bruke på min bryllupsnatt. Magedanstimer e.l. er også godkjent...

HAHAHA neidu, man planlegger ikke slike ting selv... Dette er ting andre planlegger for en! Poenget med babyshower er for det første at den vordende FØRSTEGANGSMAMMA skal få litt "starthjelp", hun får gaver hun trenger til barnet, typisk bleier, såper, kremer, (i usa drar de den helt ut og kjøper seng, stellebord osv DYRE ting)... Når barnet er født velger mange å gi en gave til BARNET, feks klær/bamser... Men det burde ikke bli en skuffelse om man ikke får gave til begge deler, man kan ikke forvente slikt! Dessuten pleier det å være planlagt mange leker for å "sjenere" den vordende mor, "teste" henne ut hvor bra hun kommer til å klare seg (for moroskyld, så klart). feks "sett sutten på babyen"(isteden for halen på grisen..) , gjett hvor stor magen er nå, sjekk hennes "babykunnskaper" osv... leker :) Man planlegger ikke en fest for seg selv i den forstand...

Nå fungerer ikke babyshower slik at en gir ekstra gaver, en gir barselgavene på forhånd. En er vel streng tatt ikke nødt å gi gave heller.

Jeg ville ikke valgt å ordne med babyshower selv, men jeg syntes det er et flott tiltak og hadde satt utrolig stor pris på det :)

Annonse

Jaaaaa - alle sammen: jeg planlegger å ha babyshower for meg selv så jeg ville sette stooor pris på om alle kom å gav med gaver :) Selvfølgelig må jeg ha flere gaver av de "nærmeste" når barnet er født også.... Hvis ikke blir jeg skuffet!!

I samme slengen vil jeg meddele at når jeg og min forlovede skal giftes neste år, vil jeg invitere dere alle til mitt utdrikkningslag! Også her vil jeg få mye kult og fint, helst dyyrt undertøy/sexleketøy eller andre tulleting jeg kan bruke på min bryllupsnatt. Magedanstimer e.l. er også godkjent...

HAHAHA neidu, man planlegger ikke slike ting selv... Dette er ting andre planlegger for en! Poenget med babyshower er for det første at den vordende FØRSTEGANGSMAMMA skal få litt "starthjelp", hun får gaver hun trenger til barnet, typisk bleier, såper, kremer, (i usa drar de den helt ut og kjøper seng, stellebord osv DYRE ting)... Når barnet er født velger mange å gi en gave til BARNET, feks klær/bamser... Men det burde ikke bli en skuffelse om man ikke får gave til begge deler, man kan ikke forvente slikt! Dessuten pleier det å være planlagt mange leker for å "sjenere" den vordende mor, "teste" henne ut hvor bra hun kommer til å klare seg (for moroskyld, så klart). feks "sett sutten på babyen"(isteden for halen på grisen..) , gjett hvor stor magen er nå, sjekk hennes "babykunnskaper" osv... leker :) Man planlegger ikke en fest for seg selv i den forstand...

Jeg ser virkelig ikke problemet med å arrangere en babyshower selv. Det er en fin måte å samle vennegjengen en siste gang før fødselen.

Jeg har selv vurdert å arrangere det selv, fordi jeg vet at mine venner ikke vil gjøre det for meg, men jeg ville ALDRI arrangert det kun for å gå gaver.

Jeg hadde arrangert det for den sosiale delen, for det er noe jeg virkelig savner i disse dager. Og invitere til babyshower er en fin "unnskyldning" til å samle gjengen da.

Uffda - jeg har invitert til babyshower selv - og det var ikke med hensikten "Kom å gi meg gaver" men mer "Jeg vil samle venner mens jeg er oppe og går og barnet er i magen". Men så jeg er jo en sånn person som invitererer til bursdager også da.

Jeg googlet forøvrig "babyshower" og det kom opp at både mor selv kan arrangere eller venninner kan arrangere.

Hvis noen av de jeg inviterer syns dette er litt frekt, håper jeg de drar en liten hvit løgn på at det ikke passer. Kjedelig å få besøk av noen som ikke vil være med på festen.

Det der blir for teit, vil man samle venner og familie så kan man ganske enkelt invitere til et godt gammeldags middag eller kaffeselskap. Arrangere babyshower selv blir litt vel patetisk etter min mening. Ønsker man det så kan man jo hinte om det til den vordende far, svigermor, mor eller bestevenninne, så kan de "overraske"...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...