Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #1 Skrevet 23. oktober 2011 Jeg fikk et tips om å drikke kokt vann med ferskpresset sitron i hver morgen for å rense opp og klargjøre systemet. Dette har jeg gjort hver dag denne uken, og da jeg gikk på vekten i dag fikk jeg helt sjokk. Ned neste 2 kg på en uke. Så tusen takk for forslag!
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #2 Skrevet 23. oktober 2011 Er vannet kaldt eller varmt? Og hva menes med ferskpresset sitron? Hvor mye vann? Må ha det inn med teskje...
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #3 Skrevet 23. oktober 2011 Dette har med syre/base nivået i kroppen å gjøre. Google basisk kosthold så er det masse å lese, de fleste av oss har et altfor surt kosthold og det er ikke bra for kroppen, alt (også forbrenningen) fungerer bedre om vi er mer basiske. Selv om sitron smaker surt blir det til base i kroppen vår, derfor anbefales det å starte dagen med sitronvann.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #4 Skrevet 23. oktober 2011 20.04. Jeg tar bare en vanlig kopp med varmt vann, altså nykokt, og skjærer en sitron i to og presser en halvdel oppi koppen. Lar det stå litt før jeg drikker det sånn at det ikke er så varmt. Smaker ikke noe særlig, men det er helt fascinerende å se at det lille grepet gjør så stor forskjell. Jeg er mye mindre oppblåst enn tidligere også. hi
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #5 Skrevet 23. oktober 2011 Tusen takk for info 20.06. Det visste jeg faktisk ikke. Så kult, hehe:-) hi
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #6 Skrevet 23. oktober 2011 Hei HI! Det var jeg som tipset deg om dette. Så fint at det fungerer for deg:) Sitron er sunt og rensende for kroppen så det er ikke en skadelig "slankemåte". Og samtidig veldig billig:)
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #7 Skrevet 23. oktober 2011 Betyr ikke dette i praksis at det vil hjelpe å bare spise en halv sitron?
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #8 Skrevet 23. oktober 2011 fungerer sitrondråper på samme måte? eller må det være ekte itron?
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #9 Skrevet 23. oktober 2011 I morgen skal jeg handle sitroner ) Men da går det en halv sitron per dag da eller? En halv sitron hver morgen? Eller drikkes det flere ganger om dagen. Trenger man en sånn sitronpresser, eller holder det bare å klemme den sammen så sitronsafta renner oppi koppen?
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #10 Skrevet 23. oktober 2011 Hei 20.20:-) Tusen tusen tusen takk:-) Det smaker ikke så godt syns jeg, men jeg kjenner jo at det fungerer og er bra for kroppen! Veldig greit å starte dagen på jobb med en kopp varmt sitronvann, det er jo både avslappende og bra:-) Så TAKK igjen:-) Kan ikke få sagt det nok, hehe:-) hi
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #11 Skrevet 23. oktober 2011 For min del går det en halv sitron hver dag, men det blir ganske surt da, så kan hende det går greit med mindre også. Men en sitron koster jo bare et par kr. Jeg klemmer bare sammen sitronen så saften renner i koppen, stresser ikke med noe presse eller noe:-) Jeg drikker det kun om morgenen, vet ikke om det er noe poeng i å drikke det flere ganger for dagen, da meningen var å rense kroppen om morgenen. hi
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #12 Skrevet 23. oktober 2011 Nysgjerrig; har du gjort noen andre andre kostholdsendringer, eller spist akkurat som før du begynte å drikke sitronvann?
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #13 Skrevet 23. oktober 2011 20.31: Jeg hadde store planer om å være flink med kostholdet også, men det har skjedd så mye denne uken at jeg ikke har vært det...så jeg har faktisk ikke gjort noe annet denne uken enn å drikke sitronvannet om morgenen. Neste uke blir det skjerpings, for når jeg ser hvor godt det gjør for kroppen, så må jeg være flink "selv" også, og gjøre noen grep for å holde meg sunn:-) hi
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #14 Skrevet 23. oktober 2011 Takk for svar hi, og takk for tips til deg som foreslo dette. Tenker mange kommer til å kjøpe sitroner i morgen, i hvert fall jeg
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #15 Skrevet 23. oktober 2011 20.20 her Poenget med dette ifølge kinesisk medisin? er at kroppen etter en natts søvn skal klargjøres til å sette igang systemet. Kroppen er mer mottakelig for varmt/lunkent vann, vil tippe 37-38 grader, derfor anbefales kokt(slik at det er rent) vann. Tror det holder med 1/4 dels sitron. Trenger ikke sitronpresser, bare putt sitronen oppi når vannet er veldig varmt og la det trekke til vannet er ca 37-38 grader. Så kan du jo klemme ekstra på sitronen for å få med dråpene. Og de små gule flaskene skal visst være like bra uten at jeg tør garantere det:)
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #16 Skrevet 23. oktober 2011 Hehe skikkelig sitronsalg:-) Lykke til til deg også:-) Man kjenner at det gjør godt for kroppen, og det er jo kjempebra:-) hi
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #17 Skrevet 23. oktober 2011 Takk for tipset, jeg skal kjøpe sitroner i morgen! :-D Har allerede gått ned 17 kg siden januar, og litt ekstra drahjelp er ikke av det vonde ;-) 20:04
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #18 Skrevet 23. oktober 2011 Går sitronjuice greit? Altså sånn fra flaske?
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #19 Skrevet 23. oktober 2011 Jeg vil tro at fersk sitron er bedre enn flaske.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #20 Skrevet 23. oktober 2011 Sats på ekte sitroner først og så kan du heller prøve deg frem senere med de gule flaskene:)
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #21 Skrevet 23. oktober 2011 Er det i det hele tatt sitron i de gule flaskene, trodde det bare var essens jeg.. Ville kjøpt skikkelig sitroner ja.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #22 Skrevet 23. oktober 2011 Hei dere! Må man legge om kostholdet i tillegg??
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #23 Skrevet 23. oktober 2011 og etter det kan man spise vanlig frokost??
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #24 Skrevet 23. oktober 2011 Tror du kan spise vanlig frokost etter det:-) Jeg spiser aldri frokost så det er ikke noe problemstilling for min del. Jeg har som sagt ikke endret kostholdet denne uken pga. mye stress, men har likevel gått ned. Men i neste uke skal jeg være flinkere. hi
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #25 Skrevet 23. oktober 2011 http://www.kk.no/869191/sitronvanntrikset-bedrer-fordoyelsen http://www.side2.no/helse/article2670758.ece
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå