Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag var vi på kino for første gang med "storesøster" på snart 2,5år, så Ole Brum filmen. Hun koste seg masse! Ikke bare med filmen, men med de andre barna som lo. Sosialt og familievennlig :)

Anbefales virkelig til dere som ikke har vært på kino enda

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åhh, så kjekt. Jeg skal gå med min jente på 2,1 år. Veldig spent på om hun liker det;-) for barnetv ser hun iallefall ikke...

Men jeg har tro på at hun kommer til å like det og at det blir bra;-)

Skrevet

Hmmm, kanskje jeg skal prøve meg på kino med poden på 2,3 år til helgen og se Ole Brumm.

Ble faktisk anbefalt at kino ikke var noe for så små barn da jeg spurte på anonymforum for en stund siden.

Men han elsker Ole Brumm da, så kanskje det går bra:) Og han elsker å se på tv her hjemme.

Skrevet

Jeg synes faktisk det er litt for tidlig. Har en på fem og en på to og et halvt, og har faktisk tenkt å ta med meg femåringen på Ole Brumm-filmen, mens lillebror må være hjemme. For femåringen blir det første kinobesøk. Ja, vi er litt treige.

Synes det er greit å ikke gjøre alt så tidlig som mulig. Hvis man har gjort alt som er gøy før man har fylt tre år, hva har man å strekke seg etter da? Barndommen er ikke så kort. Man har god tid.

Skrevet

Vi tenkte faktisk å ta med eldstemann (blir 3 år om halvannen måned) på kino for første gang for å se nettopp denne filmen. Jeg er spent på hvordan det går og om han liker opplevelser.

Skrevet

Det er jeg enig i, men noe annet som mange ser ut til å ikke tenke på er om barnet er i stand til å sitte i ro og se en hel film. Selv små barn, og ikke minst de voksne som er med, vil gjerne få oppleve filmen i fred og ikke bli forstyrret av barn som forstyrrer (selv om man må regne med mer forstyrrelse på en barnefilm er det også grenser for hva man skal akseptere) eller er lei og vil dra etter halve filmen, med de forstyrrelsene det medfører. Man bør i det minste ha testet ut noen langfilmer hjemme for å se om barnet har den tålmodigheten som trengs for at både de og de andre kinogjengerne skal få nyte filmen.

Skrevet

Snuppa mi blir 2år i februar, men vi dristet oss også på Ole Brumm, da hun er stor tilhenger.

Skrevet

Hvordan gikk det? Har lurt på å ta med min på 2,3, men lurer på om han er for liten. Er jo bare å gå ut hvis han ikke liker det.

Skrevet

Ja virkelig å anbefale! Men, som jeg ser noen har skrevet, at barna ikke sitter i ro (og trekker forøverig frem det meste negative.....) så er det forskjell på barn. Noen synes det er spennende, andre ikke.

Selv er jeg er ikke lei av å gå på kino, så tror ikke et barn blir lei før de er tre... ;) Med mindre du tar barnet med på samme film hver bidige gang da?

Når jeg var liten var vi mye på Det Norske Teateret i Oslo, det var en tålmodighetsprøve uten like. Venting i forkant, lang pause, og kø for å finne jakken i garderoben... Jeg ble aldri lei, og det var like stas hver gang.

Barnet har vel mer godt av å lære seg å sitte i ro, enn å ikke dra på kino. Bedre å krøkes tidlig, enn å ha en 5åring som ikke klarer å sitte i ro fordi han aldri har vært på kino.......?

Til dere som skal på kino, bestill bilett på nettet først, så kan dere velge en god plass (gjerne litt på siden, eller f.eks litt bak så dere ikke sitter i midten å risikerer å plage de ved siden av), men de fleste som går på barnekino har lang lunte ;)

Kos dere :)

Skrevet

Jeg har tenkt samme tanken, snuppa her har dilla på brum brum og hun elsker å se på barnetv. Jeg lurer på en ting: hvor lenge varte Ole Brum filmen?

Skrevet

Snuppa mi er veldig glad i Ole Brumm, men jeg regnet med at 1 time i ro i kinosalen ble for mye da hun er VELDIG aktiv. 1 episode drømmehagen er litt for lenge. Men det gikk over all forventning på kino. Vi dro med den forutsetning at når uroen kryper inn i snuppa så går vi. Vi MÅ ikke se hele filmen, men det er ok å prøve. Så vi kjøpte popkorn og fant plassene våre. Snuppa ble så fasinert av alt at hun satt helt i ro på plassen sin. Det var 15min reklame først, men det gikk også greit. Hun ble litt urolig de siste 15min, men det var nok at hun fikk ned å gå litt forran beina våre så fulgte hun med på filmen likevel. Vi storkoste oss!

Og husk at det er mange i samme situasjon som deg og andre barn roper, er urolige og må ned å gå litt de også. Bare prøv, men ha et åpent sinn.

Skrevet

Iflg. filmweben er den 1 t og 6 (eller var det 9?) minutter.

Tenkte også å ta med 2.5 åringen.... det at ikke alt MÅ utprøves tidlig er jeg enig i, men er MYYHYYE som ikke blir utprøvd på lenge her i huset i alle fall, så er ikke redd for å gå tom for nye ting... ;)

Er jo det med å sitte stille så lenge som er spørsmålet, om det fenger nok til at de blir sittende.... får se om vi tar han med, vil prøve å bestille seter nær utgangen i så fall:)

• 3 uker senere...
Skrevet

Vi var på kino og så Ole Brumm med frøkna på snart 3 for et par uker siden. Var litt spent, for som oftest har hun ikke tid til å sitte stille så veldig lenge hjemme;-) Er likevel en stor forskjell på å se på film hjemme og på kino.

Vi så på traileren hundre ganger hjemme - hun fikk plukke med litt godteri til filmen - og hun storkoste seg!

Jeg har aldri vært på barnekino før - og jeg synes det var helt fantastisk! Ungene som ler høyt og kommenterer i øst og vest, litt mer støy enn på "voksenfilmer" ja - men ikke mer enn at det bare var helt herlig sjarmerende!

Det jeg reagerte på var at det var enormt mye reklame først OG en kortfilm på ca 10 minutter før filmen begynte. Så det ble sikkert hvertfall halvannen time å sitte stille...

Skrevet

Jeg var med barnet mi på 2 år, og det gikk også kjempe fint. Men jeg også reagerte på mye reklame og kortfilm før en barnefilm. Veldig unødvendig.

Men kinoturen var bra;-) En opplevelse.

Skrevet

Gutten min på 3.5 år liker barnetv veldig godt- ole brum også..men vi måtte gå fra kino salen etter 30 min,da var han svært aktiv og forstyrret de andre.. vi kommer nok til å vente en stund før vi går på kino igjen :)

Skrevet

Vi var og skulle se Ole Brum - hadde gått helt fint hvis det ikke var 3o min reklame i forkant...så vi gikk etter 25 min ut i filmen.

• 3 uker senere...
Skrevet

Hei igjen :)

Kimo falt så i smak, at vi dro impulsivt en tur til, denne gangen "Knerten i knipe". Det gikk veldig bra på Ole Brumm som sagt, men Knerten var enda bedre! Vi var heldig, vi var kanskje 9-10 i salen til sammen ;)

Nok en fin kinotur med lillemor :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...