Gjest <3gutt11&?2012+engler<3 Skrevet 23. oktober 2011 #1 Skrevet 23. oktober 2011 Har så vondt om dagen! Har slitt med brystspreng nå i snart 2 uker, er 20+5.. Synes det er noe iriterende å ha det nå, var slik med sønnen i mage også, brystspreng fra uke 19 :-/ Også kommer folk med sånn teit kommentar: Betyr bare at du kommer til å ha riklig med melk. For noe sprøyt! Hadde da ikke melk til guttungen min, hadde maks 40 ml pr dag å gi han, og etter 2 uker datt det fort ned til 10 ml, på tross av pumping, ammete osv. Så blir stygg iritert når de sier det bare "beviser" at jeg kommer til å kunne amme ungen min.. Er jo ikke moro å plutserlig få smerter, også pipler det væske ut av brystene.. Forter meg å legge et håndkle, vridd opp i varmt vann når det skjer, så det skal slippe taket fort. Men kan jo ikke gjøre det når man er ute blandt folk eller på besøk hos noen :-/
Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥ Skrevet 23. oktober 2011 #2 Skrevet 23. oktober 2011 Hvis det hjelper deg noe, så har jeg hatt brystspreng på venstre siden i litt over 2 år nå Sluttet å amme for over 1 år siden, men all melken har dessverre enda ikke forsvunnet. Håpløst og irriterende! Har fått sjekket det opp på mamografi, men ettersom jeg ble gravid igjen rett etter denne sjekken kan jeg ikke ta noe for det. Heldigvis lekker jeg ikke spesielt mye, men forventer at det starter snart igjen. Begynte tidlig forrige svangerskap også, og det er et herk å måtte sove med ammeinnlegg flere mnd før barnet kommer.
Gjest <3gutt11&?2012+engler<3 Skrevet 23. oktober 2011 #3 Skrevet 23. oktober 2011 Hjalp ikke stort å vite at du har slitt så lenge nei huff... Men du har hvertfall fått ammet, så det er en grunn for brystsprenget, har selv hatt brystspreng siden jeg mistet i uke 21 i 09, om det så er antydning til melk eller ikke :-/ Er møkk lei det hele, hadde jeg hatt penger til det, hadde jeg nok fjernet melkkjertlene og satt inn silikon.. Føler at de brystene er ubruklige..
Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥ Skrevet 23. oktober 2011 #4 Skrevet 23. oktober 2011 Er jo håpløst at du skal gå rundt så lenge. Har du fått sjekket det ordentlig opp? Legene har tatt meg seriøst hele veien, og har fått både mamografi, ultralyd og en kirurg til å se på det. Får innkalling cirka hver 4. mnd. Hadde det ikke vært fordi jeg er gravid igjen, så ville de foretatt seg noe. Fikk beskjed om at det er negativt å gå slik over lang tid, da vevet i brystet blir altfor tett. Kjedelig å ha det slik!
Gjest <3gutt11&?2012+engler<3 Skrevet 23. oktober 2011 #5 Skrevet 23. oktober 2011 Legen er jo ikke til å få til å forstå det, mener jeg inbiller meg det, og får sette på stram sportsbh eller noe.. Prøvd å få han til å forstå at dette er et helvete, men er ikke å nå frem, helsesøstra ga bare samme råd som legen. Får ikke byttet lege heller..
Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥ Skrevet 23. oktober 2011 #6 Skrevet 23. oktober 2011 Da krever du å få henvisning til mamografi, fordi vet selv hvor ubehagelig dette er i lengden. Utrolig dårlig av både lege og helsesøster at de ikke tar dette på alvor. Hvis legen din ikke vil gi deg en henvisning, så ta det hos noen private (som f.eks http://www.unilabs.no/Pasientinfo-/Info-rontgen-/Mammografi-/). Det koster litt mer, men det er verdt det hvis de finner noe. Nå vet jeg ikke hvor i landet du bor, men de har avdelinger både i Fredrikstad, Tønsberg, Drammen, Hamar, Bergen, Trondheim og Oslo. En venninne av meg fikk time der samme uken, så tror ikke ventetiden er for ille... måtte selv vente nesten 5 mnd på å få komme til mamografi på sykehuset. Visste da ikke at jeg kunne gjøre det privat.
Gjest <3gutt11&?2012+engler<3 Skrevet 23. oktober 2011 #7 Skrevet 23. oktober 2011 Bor nær Hamar. Får se, har ikke verdens beste økonomi om dagen, så skal nok mye til for at jeg har råd til privat time. Er jo gravdi, så er vel ikke så mye de får gjort akurat nå kanskje. Men takk for tips, definetivt en mulighet jeg kommer til å "ha på hånden".
Fru.Antonsen Skrevet 24. oktober 2011 #8 Skrevet 24. oktober 2011 Kroppen forbereder seg til fødselen og det som i utgangspunktet er meningen med dem hvertfall. En ting som hjelper litt mot sår/ømme nippler hvertfall er brystsalve Utover det kan det hjelpe å massere brystene når de er ømme. Jeg sliter forøvrig med det samme og venter nr 3. er 23 uker på vei og har vel hatt det spesielt de 2-3 siste ukene.
Gjest <3gutt11&?2012+engler<3 Skrevet 24. oktober 2011 #9 Skrevet 24. oktober 2011 Vel, hadde jeg kun hatt brystspreng ene og alene pga svangerskapet, så hadde jeg nok ikke klaget slik Men hatt brystspreng siden jula 09, mistet tvillinger da, etter det fikk jeg pille for å stoppe en mulig melkeproduksjon, og fik beskjed om å "knytte fast" så brystene satt stramt i 2 uker.. Etter dette har jeg da hatt av og på med brystspreng :-/ Og det å ikke ha melk til ungennår den tid enderlig kom, så følerman seg noe defekt. :-/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå