Gå til innhold

hva bør/må man unngå å spise og drikke når man ammer?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min jordmor sa at alt, man ma prove seg fram og se hva babyen taler

Skrevet

Jeg mener også at man burde prøve og finne ut av det etterhvert, du kan jo bare prøve små mengder dersom det er noe du er bekymret for. Det eneste jeg noen gang fikk en reaksjon på var (litt for mye) lakris... :) Var nok kanskje litt forsiktig med rå løk, siden det var en ting alle nevnte (og noe jeg er ganske glad i også), men merkert aldri noe spesielt fra baby.

Skrevet

Har hørt om løk, men har ikke vært noe problem her. Men vet noen har opplevd at babyen har reagert på det. Kona til søskenbarnet mitt kutta ut melk og melkeprodukter da babyen hadde mageproblemer, og det virket som det hjalp. Jeg har ikke merket at noen av mine har reagert på noe =)

Skrevet

Kulsyre, sjokolade, epler, kål, jordbær, rå løk.... de tingene fikk jeg beskjed om å være forsiktig med sist jeg ammet :)

Men alt med måte :) Barn reagerer forskjellig på matvarer/drikke, så tror du bare må prøve deg frem :)

Skrevet

Generelt det meste skal man kunne spise og drikke, men med måte og litt forsiktig for å se om babyen tåler det =) Men en ting jeg lærte sist var appelsinjuice!!! Hold deg unna det for det er ren syre som visstnok går over i melka, babyen vår ble super sår (på rompa) bare noen uker gammel uten at vi skjønte det var juicen!!!

Skrevet

Husker da jeg lå på barsel sist, da hadde de kjøttkaker med ertestuing.. Det var mange såre spedbarnskrik den natten kan du si. Jeg var så "heldig" at ammingen ikke var kommet igang enda da..

Ellers er jo kål og druer noe som skaper luft i magen (kan). Min lille gutt reagerte også på kullsyre.

Det er vel de som er de vanligste synderne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...