Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jenta mi på 5 1/2 mnd har siste 2 døgn hatt litt løs hyppig gulgrønn avføring, sikkert 8 bleier siste 2 døgn, vanligvis har hun avføring 1 g per døgn. Noen som har opplevd dette. Jeg ammer, og hun får grøt 2 g per dag. Det virker ikke som magen er vond. Hun er ganske blid og fornøyd allikevel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å joda dette opplever vi...har det gående på tredje uka nå og er lei for å si det mildt.... Hun plages heller ikke av dette. Noen sier det kan være tannbærsj, men dette skal kun vare i noen dager. Gikk på helsestasjonen å tok det opp der og de har hatt flere mødre inne med sine små ang bærsjen. De tror det er et magevirus blandt de små som går. Man må bare se det an, så lenge almennstillstanden er bra og de går opp i vekt trengr man kke bekymre seg. Kjenner flere mammaer med baby som opplever det samme.

Skrevet

Å takk for svar, da er det kanskje et virus..bor du i Oslo kanskje? Hadde håpet det var tenner, men ser ingen der...

Skrevet

Dytt

Flere som har babyer med mageinfeksjon?

Skrevet

Dette høres bare ut som vanlig spedbarnsavføring. Alle mine tre har hatt sånn avføring dagen lang. Når man ammer er vanligvis avføringen gul/grønn og kornete. Lukter litt søt/syrlig. Og det er like vanlig å bæsje flere ganger om dagen som en gang i uka. Alle mine har bæsjet etter hvert måltid, dvs 6-8 bæsjebleier i døgnet. Helt normalt!

Så utfra det du skriver synes jeg det høres ut som helt vanlig avføring.

Skrevet

Nei jeg bor i tromsø.

Hadde også håpet på at det kunne være tenner for her er det 4 tenner på tur. 2 oppe og 2 nede. Håper det skal gi seg snart. Går ufattelig mange skift i døgnet og nå er snuppa begynt å bli sår også.

Skrevet

Ja den avføringa som kommer nå er veldig lik den avføringa hun hadde når hun var nyfødt. Men den gikk over til å være brun og tynn. Når vi starta med grøt endret den seg. Kan være helt vanlig fast bærsj av og til, men etter denne vanlig bærsinga kommer denne tynne gule/grønne suppa.

Skrevet

Hei tre små troll. Dette er ikke vanlig spedbarnsavføring. Den er mer skimter og rennende. Og jenta mi har begynt m fast føde så hun har den siste mnd hatt vanlig voksen avføring. Klokka er nå halv ti og vi har allerede hatt 4 bæsjebleier... Begynner å bli sår her også. Synes hun er mer sutrete også. Ikke så rart egentlig.

Skrevet

Ja den er slimete her også.... Var veldig hyppig til å starte med, men så roet det seg litt. Mange bærsjebleier allikevel. Var vant til annenhver dag, idag har vi hatt 2.

Skrevet

Hei

Gutten min er noe eldre, men har hatt løs avføring i snart en uke. Alt fra gulgrønn ganske tynn, til grønt slim til myk brun. Mellom 8 og 15 bleier i døgnet ca. 3 store bleier på 20 min en dag... Og ganske skarp lukt så han blir sår med en gang.

Men det jeg skulle si, han er også i storform, spiser og drikker som normalt. Var til legen i morges for å høre, men de mente det ikke var noe.

Blåbærpure (nestle) hjelper på løs mage(hjelper fort), men jeg tenker å vente litt til for å se om det ordner seg selv snart, tenker kanskje jeg lurer meg selv med å gi blåbær.

Har en liten teori om tenner. Han har spist akkurat det han pleier.

Skrevet

Så rart!! Ringer til helsestasjonen i morgen hvis det ikke er bedre da. Blåbær var et godt tips! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...