Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, prøvde nå grøt for første gang. Men det ble jo en eeeeenorm porsjon. Han spiser jo bare 2 skjeer. Er det sånn at jeg kan tynne ut litt selv, dele på 4 f eks? (var risgrøt). Den ble også veldig tykk når den sto en stund. (setter den med lokk på mens jeg ammer). Noen tips til tilberedning:-)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke prøvd hipp sin grøt, men på nestle sin sto det "oppskrift" på smaksporsjon, mener det var 2 spiseskjeer vann, så pulver til konsistensen er passe.. Vet ikke om det går ant å "gjemme" på grøten for så og gi den senere. Jeg bruker heller å lage en liten porsjon om jeg er usikker på hvor sulten hun er..

Skrevet

Vi gjør noe av det samme med nestle sin. Men jeg begynner med en ts grøt, og heller oppi ca 2-3 spiseskjeer vann, rører godt og lar det "svelle". Til slutt tar jeg oppi litt mer vann så grøten blir så tynn jeg vil ha den. Denne porsjonen er nå akkurat passe til gutten min på 4mnd.

Skrevet

Ok, takk for svar:-). Ps hvor mye grøt gir dere?

Skrevet

Jeg gir ikke så mye, men prøver å øke mengden litt etter litt. Idag ville han ha mindre enn i går, men tenker at viktiktigste er at han spiser litt og ser fornøy ut!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...