Lillemy36 Skrevet 23. oktober 2011 #1 Skrevet 23. oktober 2011 Jeg har slitt med å få lillegutt til og legge på seg tilfredsstillende, og jeg har strevd mye med ammingen med betennelser og tette melkeganger. Nå like før han ble tre måneder ble han veldig urolig og ikke tilfreds og i eninghet med helsesøster pga lite vektoppgang begynte jeg da med og delamme og gi mme. Har drevet og pumpet meg etter amming i tillegg til og gi han flaske etter amming og dette tar lang tid! Fant så ut at jeg skulle prøve sprayen syntocinon som jeg brukte i begynnelsen etter han kom til og syntes da at melkemengden har økt?? Kan denne sprayen føre til økt melkemengde?? Kan morsmelk være lite næringrik slik at bebisen ikke legger på seg til tross for at mengden er nok??
Tosta <3 Skrevet 23. oktober 2011 #2 Skrevet 23. oktober 2011 Så vidt jeg vet hjelper syntocinon kun mot raskere utdrivnings-refleks. Jeg har og sagt til både HS og legen at jeg tror at melken min ikke er nok energirik pga at snuppa ikke legger på seg men det mener de bare er tull, jeg har spurt om de kan ta prøve av melka mi for å teste men jeg blir bare avvist.
Lille- MO Skrevet 23. oktober 2011 #3 Skrevet 23. oktober 2011 melken skal være næringsrik nok, den tar av lageret til mor. men har du prøvd å pumpe ekstra på natten? nesesprayen økte ikke hos meg, hjalp kun på utdrivningen. men jeg bare fortsatte å amme og selv om det var for lite så la jeg han bare til oftere også gikk det seg til.
lillenims Skrevet 23. oktober 2011 #4 Skrevet 23. oktober 2011 Syntocinon øker ikke melkemengden i seg selv. Pga øktutdriving så kan den nok hos en del føre til mer melk likevel, dersom den gjør at mer melk kommer i løpet av den tida man pumper eller ammer. Når man ammer så kan det også føre til at barnet vil suge lengre, fordi det kommer mer melk i starten og barnet dermed blir raskt fornøyd - og vil die lenger. Dersom man har svært mye melk så kan barnet få i seg for mye av den magrere melka som kommer først. Da kan det legge lite på seg, men vil som regel ha andre symptomer i tillegg. Se http://ammehjelpen.no/artikkel/69/Brystspreng-mye-melk-og-overproduksjon Jeg er ammehjelper.
Billie Jean Skrevet 24. oktober 2011 #5 Skrevet 24. oktober 2011 Han blir nok mindre urolig og mer fornøyd når melka kommer kjappere, noe som fører til at han suger lenger og øker melkemengden din. Jeg har brukt syntocinon hele tiden, og den er helt genial:) Fortsett med sprayen, legg han til oftere noen dager, så kan det hende du kan begynne å fullamme igjen:) Hvis det er det du vil da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå