Honningmelon Skrevet 23. oktober 2011 #1 Skrevet 23. oktober 2011 Jenta mi er straks 6 mnd, og vi er ikke i nærheten av å planlegge dåp en gang. Som mange av dere vet så har vi slitt mye med jenta vår og mat nesten helt siden fødsel. Det er og har vært en tung og vanskelig tid, og jeg har overhodet ikke overskudd til noe dåp. Det er fortsatt tungt, og jeg er fortsatt veldig sliten både fysisk og psykisk. Så det blir ikke dåp før jul i allefall, og hun blir 8 mnd i jula :s Syns nesten det begynner å bli flaut...
Farrah84 Skrevet 23. oktober 2011 #2 Skrevet 23. oktober 2011 Hei Når vi døpte gutten vår var det en annen jente der som var rundt 8 mnd, tenkte ikke noe på at det var rart..så egentlig litt mer behagelig ut å ha en litt større baby som kan være mer våken og hele folkemengden ble jo så sjarmert av henne siden de er jo litt mer med når de er litt større Hadde ikke tenkt noe på det, bedre at dere har overskudd enn at dere haster med å ha dåp
Babyønske �� Skrevet 23. oktober 2011 #3 Skrevet 23. oktober 2011 Vis skal døpe begge barna om noen uker. Eldste blir 3 i januar :-P. Vi ble rett og slett ikke enige om hva vi skulle gjøre når han var baby. Samt at div. situasjoner gjorde at vi aldri fant anledning til å gjøre det. Så til slutt tenkte vi at vi fikk ta det igjen når nestemann kom. Har tatt sin tid denne gang også, siden lillemor allerede er 6 mnd. Men denne gang var det fordi vi har bodd et stykke unna familien, men hadde planer om å flytte "hjem". Derfor ventet vi til vi hadde flyttet og kommet oss i orden.
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 23. oktober 2011 #4 Skrevet 23. oktober 2011 Det forstår jeg veldig godt kjære deg, at dere ikke har hatt krefter eller overskudd til og planlegge og iverksette dåp..... Mini her var litt over 7 mnd. Dette fordi han var prematurfødt, veldig liten og alle sa at vi fint kunne vente litt. Og en lang og kald vinter gikk, Mini ble større og større. Så kom Mai da jeg kunne tenke meg å ha barnedåp, men da var alle søndager opptatt til konfirmasjoner. Så det ble første helg i Juni:) Brutus var jo størst av alle dåpsbarna, ville ikke ligge nede som de andre, satt oppreist med hodet bakover og sjekket opp gamle damer på benken bak:) Og mor svettet i oppoverbakke fordi han ville jo lage litt høye lyder under gudstjenesten....hehe:) Men det gikk fint:) Var hos noen der barna var 3 og 5 år. Kjempe høytidelig og koselig når de gikk selv opp til døpefonten. Så ta det når dere har overskudd. Ikke tenk på hva alle andre sier og mener, gjør det når dere vil selv:) Klem fra meg:)
enits40 Skrevet 23. oktober 2011 #5 Skrevet 23. oktober 2011 Her døpte vi eldstejenta når hun var ett år. Hun hadde fin bunad, satt med rett rygg på armen min og var sååå interessert i hva presten drev med. Ikke som de andre små babyene som lå i armene og sov, liksom... Hos oss skyldtes utsettelsen samlivsbrudd og masse turbulens i etterkant av det. Men husker dåpsdagen som et supert minne i en ellers strevsom tid! :-) Jeg skjønner godt at dere ikke har hatt overskudd til å planlegge dåp nå, det ville jeg ikke ha stresset med i det hele tatt.Men når dere er klare, blir det sikkert en strålende dag - uansett barnets alder! :-)
Frøken Tussi Skrevet 23. oktober 2011 #6 Skrevet 23. oktober 2011 Jeg ble døpt når jeg var 13 år, av eget ønske da, så det er aldri for sent! Ta det når du har overskudd, slik at du får glede av dagen! =) Det er ikke noe å være flau over!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå