Gå til innhold

Han har tenkt å "kjøpe meg ut"....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal skille lag og i den forbindelse skal han kjøpe meg ut av huset. Men hvor mye penger får jeg da? Hvordan regner banken det når en part skal kjøpes ut?

Lurer jo på om jeg sitter igjen med nok penger til å kjøpe meg noe nytt....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må ha takst på huset. Så deler dere det som er igjen etter at lån er trukket fra. Han må da gi deg den summen...Slik var det når jeg ble skilt ihvertfall

Skrevet

En takst eller en vanlig verdivurdering? Dele den 50/50?

Skrevet

Det deles 50/50 hvis dere eier like mye av huset. Ellers deles det etter den andelen dere eier.

Skrevet

Vanlig å innhente to takster, én hver. Så legger dere prisen "på midten" i forhold til normal omsetningsverdi. Uansett: vær enig på forhånd om hvordan dere skal gjøre det. Be evt en advokat om hjelp, kan være verdt å bruke noen kroner på at det går smertefritt for seg. Og det er en del papirarbeid.

Skrevet

det er vanlig å ha tre uavhengige takster for å finne et slags "gjennomsnitt" av de.... dere deler overskuddet etter lån 50/50 eventuellt deler dere med den prosenten dere eier.. om dere eier ulikt.. men regner med at dere har en samboerkontrak`? så slipper dere noe tull og krangling..... ? hvis ikke lag en kontrakt før dere selger og bli enige.... en gammel takst gjelder ihvertfall ike... det skal være til dagens markedsverdi, nå er jo boligprisene på topp så sånn sett er du jo heldig i det uheldige da... :( lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...