Gå til innhold

Vekker dere barnet på dagtid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min ettåring vil gjerne sove leenge midt på dagen. Vekker jeg blir hun sur og grinete når hun våkner. Vekker jeg ikke får hun veldig mye energi på kvelden - til å leke og herje når mamma ser på, og gråte straks jeg beveger seg ut av synet.. Er student, og trenger kvelden min. Er det bra å vekke? Det verste er når hun har sovet bare litt på dagen, men våkner igjen 15-30 min etter leggetid, og blir helt våken. Powernap! Står opp 06.30 og er lenge ute i frisk luft.. Hva gjør dere? Trenger tips for å få henne til å slutte å våkne på kveldene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror at hun er overtrøtt, og derfor våkner noen min etter leggetid. Prøv å få henne til å sove 1time x2 kanskje i løpet av en hel dag. Hun trenger jo tydeligvis søvn. Må kanskje prøves ut noen dager før u merker resultat.

her må jeg vekke etter 1,5time, eller så er han våken 1-4timer om natta, og det orker jeg ikke.

Skrevet

Vi vekker ikke, men han sover som regel to lurer på ca 1.5-2 timer tilsammen. Da sovner han lett på kvelden og sover hele natta. De få gangene vi har vekket han (hvis vi skulle bort eller noe) har han vært kjempesur og grinete lenge..

Vi hadde en sånn periode som du beskriver og det virker som mange driver og våkner når de er i den alderen. Vet ikke om hun er i barnehagen? Gutten min begynte å styre mye et par uker etter han begynte i bhg og holdt på i ca en mnd.

Gjorde ikke noe spesielt, bare gikk inn og ut til han til han sovnet igjen. Kunne jo ta en time eller to så var en slitsom periode...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...