Gå til innhold

Jeg har vært i skogen og hentet mose til juledekorasjon. Hvordan oppbevare den til jul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gidder ikke å bruke 100 kr på plantasjen på mose når det er gratis i skogen:) Noen som kan noe om dette?

Det samme med kongler. De var bløte når jeg hentet de i dag, jeg har lagt de på et tørt sted i boden ute. Holder konglene seg til jul?

Fortsetter under...

Skrevet

Du kn tørke det til du synes det er ok ut å knyte en slik liten plastikkpose rundt det. D holder det seg ganske godt. En annen ting man kan gjøre er å spraye det med fixeringsspray da burde det værtfall holde seg!

Skrevet

Et idoitspørsmål. Hvordan tørket jeg mosen? Takk for svar :)

Skrevet

Legg den på et bord å ha tolmodighet :) Hehe! Kommer litt ann på hva slags type mose du har plukket men jeg tror du må regne med at den visner litt uansett,

Skrevet

Vask og skyll konglene i vann med litt eddik i... Dette har junior akkurat gjort sammen med mormor sin her ;)

Men mose nei det vet jeg ikke... men tenker bare ikke legg dem på kjøkkenbenken det er nok fullt av små dyr og rusk ...

kanksje jeg skulle hatt meg en mose tur og sammen med junior, eller sende han og mormor :)

Skrevet

hvis du vil ha mosen myk når du skal bruke den te dekorsjon så oppbevar den tett i brødposer, d funker fint d...;o)

konglene bør nok tørke ja....

Annonse

Skrevet

Du legger mosen utover til tørk på ett egnet sted. En til to dager før du skal bruke den sprayer du den med vann og legger den i en tett pose. Da er den myk og klar til bruk.

Mosen kan du gjennbruke neste år også. Bare la den ligge tørt og fukt den på nytt før bruk.

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...