Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jr, nettopp fylt 3, fjernet mandlene i går. Var allerede i form i 16-tiden i går. Spiste tom brødskive til kvelds. Var oppe i halvåttetiden i morges og har vært full av energi og har spist vanlig. Nå er han inne hos naboen og leker.

Er dette vanlig, i følge legen ville han være slapp og dårlig. Skal holdes inne i 2-3 dager etter operasjonen og hjemme fra barnehage i 2 uker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barn tåler det oftest bedre enn voksne har jeg hørt, men dette er jo over all forventning, skulle man tro:)

Det er bare å smile da:)

Skrevet

bare husk at han må prøve å ta det litt med ro pga blødningsfaren.

Da min 5 åring fjernet mandlene kom han seg også veldig raskt og nektet smertestillende allerede dagen etter operasjonen.

De ungene tåler jammen en god del :)

• 4 uker senere...
Skrevet

Litt godt å høre. Junior skal snart inn og fjerne mandlene, og mor gruer seg veldig.

Det er godt for han at det gikk bra og at han er i god form. :)

Skrevet

Vår mellomste var 4 år da han fjernet mandlene, og han var også i toppform dagen etter. Jeg måtte faktisk gjete ham rundt i starten, fordi de skal jo ikke hoppe og sprette de første dagene, noe som er vanskelig å forstå for en energifull liten tass.

I fare for å høre litt sur og kritisk ut nå, men fikk dere ikke noe informasjon på sykehuset egentlig? Dere må holde ham hjemme i minst en uke, og passe på at han tar det med ro selv om han er i fin form. Blødningsfaren er ganske stor. Dette burde virkelig sykehuset ha opplyst dere om! Og så må dere passe på at dersom han får skive ol, så skal han ikke spise skorpen de neste ukene, han skal ikke spise noe varm mat, ikke knekkebrød ol osv. Bare myk, kald eller lunken mat. Dersom ikke sykehuset har fortalt dere dette, så burde du faktisk ringe dem og gi dem en skarpe. Dette er jo viktig info å få som foreldre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...