Gå til innhold

Reiseutgifter og refusjon fra Helfo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei Jenter!

Jeg har litt spm vedr reiseutgifter og hva som dekkes av Helfo.

Vet dere om reiseutgifter for partner også dekkes? Må man evnt sende inn hvert sitt utgiftsskjema?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi fikk kun dekket at partner var med på egguthentingen.. pga at da måtte jo han også levere sin del.. utennom det så hadde vi ikke krav på noe.. bare til oss selv. Jeg fikk ikke dekket at jeg selv låg over engang ved siste tur pga at det var BARE 36 mil hver vei, så da kunne jeg fint reise tur/retur samme dag.. helt høl i hue...

Skrevet

"Bare" 36 mil... ja det må jeg si...

Disse som behandler søknadene har tydeligvis ikke vært gjennom noen prøverørsforsøk selv. Og det at man reiser til og fra behandlingsstedet sammen synes jeg egentlig er en selvfølge... man er jo to om dette og har behov for støtte...

Skrev du da opp din partner på samme skjema? eller sendte du to skjemaer?

Takk for svar:)

Skrevet

Ja, det var visst ikke noe problem å kjøre 36 mil hver vei samme dag.. de hadde sjekka på nettet at man kun brukte 4 t 45 min kjøring, og pause trengte man jo ikke da det ikke var lenger.. og vjeg hadde time kl 11, så da hadde vi god tid da vi skulle hjem.. skal love deg at jeg sa det jeg mente til hun i telefonen.. men det hjalp lite..

verste av alt var at de trakk egenandelen av kjøringa på 400 kr hver vei.. pga at vi bodde på østlandet og da var visst ikke st.olav under valgfritt sykehus.. vi var oppover i juni 2009, sept 2009, august 2010 og sept 2010.. og i 2009 så fikk vi dekket alt, men i 2010 så fikk vi ikke dekket noe nesten.. litt kjøring og ikke mat.. men de nekter for at de hadde noen nye regler..

JEg skrev samboern på samme skjema, det hjalp ikke å skrive på 2 forskjellige fikk vi høre.. for du får papirer fra sykehuset som skal fylles ut.. og det er kun for deg, og ikke for samboern.. man trenger verken støtte el trøst el en til å holde hånda når det gjelder slikt lenger..

sku likt å sett noen på helfo gå igjennom det vi går igjennom.. så hadde det blitt andre saker da ja..

Skrevet

Hvis dokke begge to har vaert på behandling så får jo man to ark med hver sitt navn på. Dei sendte jeg til dem. Mannen også fikk refundert reise, overnatting den ene natta og matpenger.

Jeg skjønner at dokke er oppgitte over dei som sitter i telefonen men egentlig er jo ikke dem som bestemmer. Det er laga regler og dei går etter dem. Der i telefonen kan jo være sånne folk som jeg og du ;)

Skrevet

Vi fikk dekket den ene gangen han var med for å levere sin sædprøve.. det var ikke noe problem.. men fikk ikke dekket at han var med for å holde meg med selskap..

Skrevet

Jeg skrev ut et refusjonsskjema fra Helfo sin hjemmeside jeg... må man få skjemaet fra sykehuset?

Jeg forsøker i hvert fall... så får vi se hva slags tilbakemelding jeg får... Det har nok mye med saksbehandleren å gjøre... og kanskje litt med dagsformen;) he he...

Vet at saker blir behandlet svært forskjellig.. KJenner to personer som måtte ha samme operasjon ifbm dårlig syn... Operasjonen måtte man betale selv, men man kunne søke om å få fradrag på skatten.

Den ene fikk, mens den andre fikk ikke! -de hadde fått det samme vedlegget fra legen og det skulle ikke være noen forskjell... men det er hvordan den enkelte saksbehandler tolker reglene...

Skrevet

Hei :-) Du må ha dokumentasjon på timer du har vært på(dato og klokkeslett) det skriver klinikken ut til deg,så sender du det med.

Man får kun refundert de gangene man MÅ være 2,(eggutak så skal vi jo ikke kjøre selv) jeg prøvde meg jeg,men fikk kun for de gangene mannen måtte være med,men må jo bare prøve,kan jo være forskjell på saksbehandler som du skriver;-)

Skrevet

Jeg forsto sånn at man måtte legge til det arket hvor det sto at den og den har vart på klinikken den og den datoen.

Skrevet

Kanskje best jeg ringer klinikken for å få bekreftet dagene jeg har vært der da. Ellers får jeg vel bare alt i retur;o)

Har ikke fått noen bekreftelse på dette når jeg har vært der... synes det er litt rart... Spurte dere om dette på klinikken? eller var det noe de informerte dere om?

Skrevet

Jeg måtte ikke spørre. Vi fikk utdelt dei arkene med våre navn og hvilke behandling vi hadde gjennomgått og når. Og så stempelet av klinikken. Jeg koperte dei opp og sendte ei av hver til pasientreiser og til helfo.

Men kan jo hende at det er anna praksis ved anna klinikk. Jeg var på St.Olavs i trondheim.

Skrevet

Jeg spurte etter det selv,og da fikk jeg det på et ark jeg la ved :-).. (og ja du får det i retur om ikke alt følger med)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...