Gå til innhold

DRØMMEFØDSEL

Dobbel lykke:)

Anbefalte innlegg

Hei dere,

Hadde så veldig lyst til å komme med en liten solskinnshistorie. Jeg vet at mange av dere sikkert som meg er engstelige for å føde tvillinger, siden det knytter seg mange tanker om hvordan fødselen vil forløpe seg med tanke på tvilling 2 etc. Ingen fødsler er selvsagt like, men jeg kan kort si litt om min opplevelse:

Mandag 17. 10 kl. 7.15 hadde vi fått time for igangsettelse (3 uker før termin grunnet eneggede tvillinger som delte ytre sekk og hadde felles morkake).

Jeg var moden nok til at de kunne ta vannet ( kl 8.15). Dette satte ikke i gang noen skikkelige rier, så etter 3 timer (de må vente så lenge for å se hvordan kroppen selv tar seg av riene) fikk jeg hjelp av svakt drypp.

DA skjedde det masse.....

Kl. 11.40 fikk jeg drypp,

allerede

kl. 12.05 ba jeg om lystgass da riene da hadde begynt å få "karakter".

kl. 12. 20 fikk jeg epidural

kl. 12.35 sa jordmor at fødselen "er i gang"

og

kl. 13.58 var begge jentene kommet til vår verden.

Det blir regnet som en styrtfødsel da det fra 6-10 cm åpning gikk ekstremt fort.

Tvilling 1 kom nesten sagt seilende ut av seg selv (1 trykk) og tvilling 2 var ute 6 min etterpå (1 eller 2 trykk). (Jeg er 2. gangs fødende)

Tvilling 1 veide 2150 gr og tvilling 2 2370 gr. De er fantastisk nydelige:)

Det hele var en god opplevelse, og tiden med de to nå på barsel er vidunderlig!

Til dere som er nervøse vil jeg bare si en ting; timene med redsel og nervøsitet er faktisk verre enn selve fødselssesansen (det opplevde ihvertfall jeg). Når først det hele er i gang så glemmer du ut at du er redd og du bare "er i det". Prøv å slappe av og husk: Dere er i de beste hender på sykehuset. Det er et stort team som passer på under selve fødselen.

GLED DERE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

HA EN FORTSATT GOD LØRDAG ALLE SAMMEN!

Hilsen fra barselavdelingen i Stavanger:)

Fortsetter under...

Gratulerer med to jenter! Flott at du deler en fødselshistorie som er så positiv:)

Jeg vet jo ikkje hva som venter, men jeg ønsker ikke å gå med worst case scenario i hodet som utg pkt. Da vil jeg mye heller tenke på din fødsel:) Det som kommer kommer - og som du sier: vi er i trygge hender på sykehuset.

Håper barselstiden m dine to blir synkron og fin:)))

Gratulerer med de to nye verdensborgerne!

Så godt at alt har gått så bra og at både du og barna har det bra. herlig å lese en slik positiv fødselshistorie! Jeg er i uke 28 nå, så jeg har en stund igjen... men tankene har jo begynt å kretse rundt fødselen og hvordan det skal gjennoføres!

Denne fødselshistorien var i alle fall fantastisk. Lykke til videre i barseltiden.

Forresten, hvor lenge er man på barsel etter tvillingfødsel?

Hei Jath,

Ja jeg synes også at det kan være altfor mye fokus på skremselshistorier noen ganger, derfor var det viktig for meg å skrive om min opplevelse. Jeg ble på forhånd forespeilet ca en uke på barsel siden det var tvillinger. Det kommer derimot helt an på både din og barna sin form. Jeg har nå vært her 5 dager og blir nok 2 dager til. Strengt tatt kunne jeg nok ha reist hjem i dag dersom det ikke hadde vært for at tvilling 2 måtte "ligge i lys" grunnet for høyt resultat på gulsotprøvene. På barn med lav fødselsvekt så er det vanligere med høye resultater på gulsot, og da kreves det flere blodprøvers oppfølging. Barna mine er ikke akkurat så veldig store heller (taper alltid litt vekt etter fødselen også- til ammingen er i gang) så da er det godt med noen ekstra dager her så de får "feitet seg opp litt" før hjemreisen:)

Så her ligger jeg da, heldigvis alene på rommet (inntil videre) og ser på to nydelige nurk ved siden av meg som ligger i den mest rosa tvilllingsenga som sikkert finnes:)

Bare spør om hva som helst, den som måtte lure på noe:)

Ta Ta.....

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...