Mamma Mummi Skrevet 22. oktober 2011 #1 Skrevet 22. oktober 2011 Jeg og sambo har vært gjennom utredning hos Medicus. Alt ok med sambo, jeg har eggløsning og stabil syklus, men litt usikkert akkurat når jeg har eggløsning. Liten mistanke om endometrise pga smerte og fri væske i livmor, men blodprøven var fin. Har en sønn på 5 år sammen, og mistet en spire for 1,5 år siden. Blir ikke gravid, prøver og prøver, men det vil seg visst bare ikke. Nå orker jeg ikke mer, og vil sette igang med assistert befruktning. Orker ikke mer usikkerhet og nedturer hver mnd. St.Olavs Hospital er det aktuelle i vårt tilfelle. Tar det lang tid fra man blir henvist av fastlege/Medicus til St.Olavs før man får svar? Tar det lang tid å komme igang? Hva er mulighetene når det gjelder assistert befruktning? Hva med det økonomiske? Har forstått at det er ganske dyre medisiner?
mamman til gogutten Skrevet 23. oktober 2011 #2 Skrevet 23. oktober 2011 Vi har også et barn ilag fra før, men så vart jeg ikke gravid igjen. Etter at vi hadde prøvd i to år bestemte vi oss for å prøve prøverør ved St. Olavs. Legen sendte inn papirene og vi fikk raskt brev fra sykehuset om å ta kontakt når jeg hadde mens for å avtale tid. Hadde hørt mange snakke om lange ventelister men når jeg ringte så sendte de medisiner med en gang og så var vi liksom i gang. Vi var der to ganger men vart ikke gravid noen av gangene, men vart til slutt gravid på egen hånd. Medisinene vart ca 10 000 kr første forsøket. Overnatting og ransport får en litt dekket av NAV. Mener at når medisinene har kommet over 15 000 så får en resten refundert av nav. Er bare å hive seg i gang. Ingenting å gru seg til. Jeg vart ganske hissig av de medisinene, men det går heldigvis over:-)) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå