A_K Skrevet 22. oktober 2011 #1 Skrevet 22. oktober 2011 Hei! Er det slik at alle babyer må opp flere ganger om natten når de får tenner? Er det for å få mat eller trøst? Lurer bare på hva jeg har i vente. Jenta mi er 5 1/2 mnd, og ingen tenner enda. Eldste var over et år før første tann kom, men kan ikke huske noen nattevåking i forbindelse m det. Lurer vel bare på om det alltid medfører mer opp om natten? Hvordan er de så om dagen?
Valiana Skrevet 22. oktober 2011 #2 Skrevet 22. oktober 2011 Kan bare svare for oss selv da men.. Jenten vår fikk sin første tann da hun var 4 1/2 mnd. Det var en svært urolig natt dagen før den tittet igjennom tannkjøttet, samt noen "semi-urolige" netter rett før det igjen. Hun ligger i seng som henger fast i foreldresengen, og den verste natten måtte jeg ligge store deler av natten og holde i hånd, stryke på henne og ligge tett. Hun spiste ikke mer enn normalt (var vel 1 eller 2 måltider). Da tann nr to kom en uke etterpå, merket vi lite til det - sov da som normalt.
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 22. oktober 2011 #3 Skrevet 22. oktober 2011 Jeg tror du hjalp meg å finne svaret på hvorfor småen våknet hver time inatt, og ville ta dagen kl. 0500, gjeeesp! Hun er 6 mnd, og har fått tre tenner nede. Husker at hun var urolig om natten når hun fikk tenner, og jeg gleder meg til denne tannen er ute også! Her hjelper det som oftes å ta henne opp på skulderen og stryke henne på ryggen i et par min, for å få henne til å sovne. Så samsover vi resten av natten, hun sover bedre da - bortsett fra inatt:p nektet å stå opp kl 05, ga henne smokken inn i mellom bablingen, og lå henne helt inntil meg og strøk hun på ryggen til hun sovnet igjen! Hun er urolig kanskje maks 3 netter, men denne natten var ekstrem mtp hvor ofte hun våknet, altså Her er hun grinete, spesielt hvis hun begynner å bli trøtt. Tygger på fingrene sine og avkjølte biteringer konstant..hun har også et par bleier med lysegul avføring i. Når tannen er ute merker jeg VELDIG forskjell for å si det sånn, hehe..
kvinne29-m/tvillinger Skrevet 22. oktober 2011 #4 Skrevet 22. oktober 2011 Jeg har tvillinger og de har reagert veldig forskjellig Tvilling 1 er masse våken, spiser og må trøstes. Bruker lang tid på å sovne når han er våken på natten..i natt var han f.eks våken fra 02-04 .. Tvilling 2 kan sove noe mer urolig, og kanskje ville ha litt melk, men merker ikke så mye til det når hun får tenner.
A_K Skrevet 22. oktober 2011 Forfatter #5 Skrevet 22. oktober 2011 Takk for alle svar! Også her er det veldig individuelt skjønner jeg. Både hvordan det oppleves og når de kommer:)
C.L.H85 Skrevet 22. oktober 2011 #6 Skrevet 22. oktober 2011 Min knøla en del om natta i forkant av tenner, var ikke hyl å skrik men hun greide ikke å sove da det tydeligvis klødde veldig:) Lå å gnagde frentisk på hendene sine og roet seg ikke nok til å sovne igjen... Så en periode var vi oppe fra kl 4 om natta... blæhh... Itillegg så var hun en del sutrete og vanskelig å få til å sovne på dagtid. Dette varte vel ca 2 uker også plutselig hadde hun 2 små "riskorn" i undermunnen;)) Har nå verdens nydeligste smil, he he. Noen barn plages ikke av tannfrembrudd, men ville belaget meg på litt for det;))
Gjest Madolyn & Muffin Skrevet 22. oktober 2011 #7 Skrevet 22. oktober 2011 Gutten min var enda mer grinete enn vanlig, og klagegråt 100 % av våkentida som han ikke satt på armen, mens han fikk sine første 4 tenner. Det gikk imidlertid ikke utover nattesøvnen hans, og han hadde heller ikke feber. Han fikk sine 2 første tenner når han var 4 mnd, og de 2 neste når han var 5 1/2 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå