Gå til innhold

Er det noen som har termin i januar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter :)

Jeg har termin den 13 januar, og formen er bra. små plaging har jeg, men det hører jo med sv. skapet. :)

Dere som har termin i januar:

Hvordan er formen deres?

Hvor mye veier dere?

Hvor mye veier bebisen dere :) og hva du har kjøpt av baby kle??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! :)

Jeg har termin 19.januar, jeg. Har vært plaget med kvalme fra ca uke 5 til...jeg husker ikke lenger...:P Så var det ryggen! Men nå er det bedre, så tenkte å prøve meg litt i jobb før jeg går ut i permisjon. (Mulig det blir verre igjen da, men men...)

Jeg veier "for mye", synes jeg. Men har vært sykemeldt i mange måneder, så er kanskje ikke så rart. Spesielt når man ikke har vært i stand til så mye om gangen... :/

Jeg vet ikke hva lillingen min veier, ingen som har sagt noe til meg - så da regner jeg med at han ligger rundt normalen! :)

Har egentlig ikke kjøpt så veldig mye ennå; vogn (brukt), bilstol med base (brukt), seng (kånt) og allergimadrass, kommode, noen få plagg i str smått... Har noen klær etter jenta jeg fikk for sju år siden som er nøytrale i farger og form (veldig få) i ulike størrelser... Holder på å strikke ullsett til han :) Har noen Avent-flasker, dyner og dynetrekk også etter datteren min... Vet ikke helt hva jeg har, men vet at jeg mangler det meste! Hehe.

Skrevet

Heia :)

Har termin 06 jan :)

Formen varierende:

-Smerter i rygg

-Vonde kynnere/ligamentsmerter

Men skal vel ikke klage...

Vekten derimot: har vel gått opp 10 kg allerede:o huff...

Hvor mye babyen veier, vet jeg ikke. Men ligger etter estimert kurve:) Jeg er 1 gangs og vært noe ivrig.. Har vel det meste jeg trenger, og enda mer :)

Skrevet

hei :)

Endelig var det på tide å flytte inn her til 3.trimester :):)

Termin er 16.januar og vi venter en liten gutt.

Formen er super, har hatt et veldig fint svangerskap så langt så har ingenting å klage på. Litt kvalme i starten, men ellers ikke noen spesielle plager.

Merker det begynner bli tyngre og blir fortere sliten enn før, men det er vel heller ikke så rart:)

Har lagt på meg endel...nærmer meg nok 10 kg nå, men håper det kommer fort av igjen etter fødsel :) Det er så koselig når magen vokser og det blir mer og mer liv der inne. En aktiv liten krabat :)

Var på 3D ultralyd forrige uke, og da var han rett over 1 kg, rett over normalkurven.

Men for en nydelig liten gutt, gleder meg til å møte han om ca 3 mnd :-)

Vi har kjøpt litt - tenkte ikke overdrive selv om det er lett når man går inn i en babybutikk :) Er heldige og har arvet mye fra to små nevøer, så det som gjenstår er vogn, stellebord og litt mer ull. Ellers kan han bare komme :)

Lykke til videre i svangerskapet :)

Skrevet

Formen er fin den og har lakt på meg 4,5 kg men plenti og ta av. Er 28+6 i dag og UL sier jente men er redd for at det er feil. Har 4 gutter fra før og føler jeg er totalt GUTTEMAMMA.

Uke 27+2 var bebisen 1306 gr og blir stor som dei andre.

Har kjøpt kun nøytrale farger 3 sett men tårer ikkje og kjøpe ROSA er redd for at UL er feil.

Yes det er barre 80 dager igjen. Går fort når det er 2 siffra tal :o)

Skrevet

Termin 8 januar venter en liten jente <3

Har bare gått opp 3 kg for jeg har vært så mye syk..... er på 5 infeksjon i hals /lunge nå siden i sommer, i tilegg til at bekkenet mitt ikke gikk sammen etter jeg fikk første man så der er det mye vondt. Var hos legen i går og da sa han at jeg fikk ikke jobbe mer dette svangerskapet.( er deltidsstudent så jeg fullfører det da ;0) ) Ellers skal ikke jeg klage :0) var på 3 d ul 11 oktober, da veide snupp 1,1 kg.

Ellers har jeg handlet litt klær, bilstol med base og bestillt vogn. Seng har jeg fra før.

Gleder meg veldig til hun kommer nå :0)

Skrevet

Hei:)

Jeg har termin 17.januar, og har helt til nå vært i strålende form (litt vondter må man vel regne med..hehe) Men nå må jeg vurdere om jeg skal kaste inn håndkle en dag i uken. Jeg har vel lagt på meg rundt 6-7 kilo. har alltid vært ganske tynn, så jeg føler jeg har blitt stor (selv om ingen er enige :P)

Var på 3D ultralyd på torsdag og fikk sett gutten vår en gang til, han ble målt til å være 1100g, og han sa at han lå midt på normalen. :)

Jeg har vel det meste av babyklær, selv har jeg ikke handlet så mye, men blivende mormor handler inn som en gal.. hehe..

Skrevet

Heihei! =)

Termin 15 januar her.. Venter en liten tass... Har ei jente fra før som ble 3 i august..

Formen er litt opp og ned..mye sliten.. mye tyngre å gå gravid denne gangen merker jeg.. Mye kynnere!

Jeg veide 95 da jeg ble gravid..og veier 91.5 nå... (nok å ta av;) Men slik var det med jenta mi og..gikk ned 10 kg i svangerskapet...

Var på 3D ul 19 oktober.. og gutten veier ca 1200 gram.. 10% vekstavik..så blir spennende å se hvor stor han er ved fødsel.. jordmor tippet rundt 4 kg på termin.., Snuppa mi var 3925 gram 9 dager over termin..så storebror blir vel litt større...

Ikke kjøpt så mye klær egentlig.. noe blått..siden vi har mest rosa fra før..men har en del nøytralt og=) Kjøpt et par ullbodyer med sånn knepping foran... Og så har vi handla vogn og bilsete!

Gleeeder meg! =)

Kom over hit i dag!

Skrevet

Hei

Termin 1 Januar med ei tulle.

Har en jente fra før av på to år så her trenger vi ikke kjøpe noen ting :) Alle babyklærne på loftet er jo rosa. Og jeg har alt babyutstyret fra første mann.

Har lagt på meg 6 kg. Så en kg i mnd må jo være perfekt, så da detter vel den 7 kg på nå hvert øyeblikk.

Babyen vet jeg ikke, men det vokser som det skal.

Eller er formen bra nå, er i 100% jobb, var verre for en liten tid siden, fryktelig sliten.

Skal ha UL om to uker og fra da av ganske gjevnlige ultralyder frem mot termin, blir ekstra godt passet på denne gangen :)

Skrevet

Jeg har termin 8. januar og venter en liten gutt denne gangen ;) Har ei datter på 3 år fra før :)

Formen min har vært super hele svangerskapet, har faktisk mindre vondt i ryggen nå enn jeg hadde før jeg ble gravid :) Jeg er fulltidsstudent så jeg sitter mye av dagen, så vil nok kjenne det litt mer om en liten stund :) Jeg merker nå at det begynner å bli tyngre å gp o.l. men det er vel bare å forvente :)

Jeg begynte med å gå ned et par kilo, og veier nå ca 2 kilo mer enn jeg gjorde når jeg ble gravid :) Veide nærmere 70 til å begynne med, så det er ikke så farlig tenker jeg! Lillegutt er kjempe aktiv, og det virker som han har det veldig fint, så da er det lite vits i å bekymre meg :) Til tross for dette ligger jeg litt over på symfysemålene, og jeg merker at folk alltid blir litt overrasket når de får høre hvor mye jeg har igjen!

Jeg har ikke kjøpt så mye tøy enda, men har begynt i det små :) Ellers har vi bestilt vogn, og seng har vi fra før, så det er ikke så mange store ting som mangler :)

Prøver å ikke stresse så mye med det, men blir det likevel, med tanke på at det er jul litt før termin - sa da er det ikke tid til å styre så mye med baby utstyr da.. Mister noen uker mot slutten med andre ord..

Nå er det ikke så lenge igjen jenter! :D

Skrevet

Jeg har termin 6. januar og venter gutt nr 2 <3

Formen er varierende..... er plaget med bekkenet så går litt opp og ned!

Har gått opp 6-7 kg foreløpig!

Aner ikke hva babyen veier.....

Har kjøpt litt ull og fleece + lue, hals og votter ellers ikke så mye foreløpig!

Skrevet

Har termin 9.januar. En liten gutt som er veldig aktiv. :)

Har gådd opp ganske mye fra 55kg til 70kg. :(

Jobber 50% å det går ganske bra.

Har vondt i ryggen (mellom skulderblarne ikke bekken eller korsrygg). Var dålig de første 3mnd med kvalme og vondt i magen.

Har hadd magesyreproblemer siden dag 1. Å det blir bare verre å verre. Har endelig funnet noe som hjelper så jeg får sove på natta.

Nå har beina begynt å hovne opp. Føler meg ikke særlig vakker siden jeg er så stor! Men prøver å ikke møte opp i joggebukse å hettegenser på jobb!

Har kjøpt litt klær å mamma og pappa skal kjøpe vogn. Arver seng fra søskenbarnet mitt og litt klær. Skal få bilsete fra ei dame. Mangler stellebord og voksipose. Vet ikke hva mer man trenger?

Skrevet

Hei alle januar mammaer :)

Tusen takk for svar alle sammen :) koselig å se at det er flere som har termin i januar :)

Dere år være glade for vekten deres heheh jeg har gått opp ca 16 kg nå og er diger og stor hehe men jg bryr meg ikke så mye for har så bra appettid og nyter til å med når jeg drikker bare VANN :) jobber 70 % og har litt bekken plager men d hører jo med sv. skap.

Dere får oxo være glad for det som dere har kjøpt eller arvet fra andre.

Jeg har kjøpt vare klær og arvet en bilsete, eller ingenting :) men skal kjøpe seng og vong og andre ting til min lille prins :))

Gelder meg til å begynne på perminsjon, for da kan jeg bruke tid til meg selv, hjemme og babay utstyr og ikke minst til min kjære mann :) nå som jeg jobber 70 % og er sliten , og kan heller ikke forvente så mye av mg selv.

Lykke til til alle deres, kos dere og nyt tida jenter og vær glad for den lilles skyld ;)

klem til dere

Skrevet

Har termin 12.januar. Har ikke gått opp noe enda i vekt men det er heeeeeeelt greit siden jeg har mye å ta av. Er sykemeldt pga lavt blodtrykk og mye vondt i bekken og rygg.

Skrevet

Jeg har termin 4. januar og venter ei lita jente :) Har en gutt på snart fem år fra før og han gleder seg stort til endelig å bli storebror!

Forma er overraskende bra og jeg er fortsatt i jobb.

Jeg har lagt på meg ca 10 kg nå.

Lisjepia ligger helt på gjennomsnittet. Jeg kom akkurat fra sykehuset nå så hun er målt i dag ;)

Jeg har ikke kjøpt noe særlig klær -kun litt ull, men har arva store mengder, så kommer ikke til å kjøpe stort.

Skrevet

Jeg har termin 5. januar. Har ei jente fra før på snart to år, men vet ikke hva som skjuler seg i magen,vil ikke vite det denne gangen:)

Formen er grei,jobber fremdeles 100%, men kjenner at bekkenet begynner og krangle litt. Har gått op ca 10 kg fra startvekta..

Har ikke handlet noe særlug, de "store" tingene (type vogn,stellebord,bilstol++) arver h*n etter storesøster, jenteklær har vi også masse av. Blir det en gutt satser jeg på at butikkene har åpent etter at jeg har født også;)

Skrevet

Hei :-)

Jeg har termin 12. januar.

Er i forholdsvis fin form - men merker at jeg blir fortere sliten nå enn tidligere.. og at å stå opp 3 - 5 ganger hver natt for å tisse begynner å bli litt slitsomt :-) Har også vært plaget med tett nese de siste 4 mnd - men det har jeg nesten blitt vant til :-)

Har ikke lagt på meg mer enn 4 kg - men det er først de siste ukene at magen virkelig har poppet - så venter meg nå at kiloene kommer så fort som fy :-)

Bebisen - en liten jente - veier nå 1300 g - var på 3d ul forrige uke.

Må innrømme at jeg har kjøpt en del babyklær allerede.. MEN har prøvd å kjøpe mest praktiske ting som bodyer etc..

Ønsker dere alle lykke til videre i svangerskapet!

Nå er det bare innspurten igjen :-)

Skrevet

Hei!

Jeg har termin 18 Januar, venter en liten jente :) Vår første!

Formen min har vært knall bra, ingen kvalme eller problemer i det hele. Var en periode jeg ikke trodde jeg var gravid da formen var nesten for bra :P Men var på 3D ul i går og hun hadde det veldig fint! 1100 gr ble hun målt til så hun er helt på gjennomsnittet, er 28+2 i dag :)

Har bare gått opp 4,3kg å det er utrolig. Har tidligere lakt på meg fort så jeg trodde jeg skulle bli flodhest. Så er veldig glad for det :) Men regner med det kommer mer!

Har kjøpt noen bukser, sparkebukser og kjoler. Noen bodyer, strømpebuker både i bomull og ull. Har en kjekk mamma og mormor som strikker til prinsessen så gleder meg veldig til å få det hjem :)

Føler det er lenge igjen, men når jeg ser tilbake har tiden gått veldig fort. Jobber 100% så det gjør jo at dagene går fort. Går 2 uker dag å en uke kveld/natt å det fungerer veldig bra. Sover jo som en unge med en gang hode treffer puten. Så håper å fortsette med det.

Genialt at jeg skal ut i permisjon 28 desember, det vil si at jeg går ut i permisjon 23 desember! Blir en herlig jul hjemme :) Hvertfall når mannen min har fri hele romjulen :)

Skrevet

Jeg har termin 1. Jan, og venter en liten jente! Har hatt et topp svangerskap så langt og håper det holder seg slik :-)

Hadde et par uker med kvalme etterfulgt av et par uker med moderat hodepine, men det er for lengst glemt. Har masse energi og føler meg vakker som gravid. Aner ikke hvor mye baby veier nå, for da må man vel på UL? Regner med at hun er ganske gjennomsnittlig med tanke på fundusmål som er normalt. Jeg har gått opp nesten 7 kilo, men det synes ikke utover magen og puppene, så da kan det være det samme. Trener gravideyoga en gang i uken, og holder meg ellers mye i ro. Spiser god mat og koser meg. Merker jo at man har et større behov for et rolig liv enn før, og jeg hadde et liv som inneholdt mange glass vin på byen i uken, så nå unner jeg meg andre ting som jeg har lyst på:-) Deilig. Føler meg veldig heldig som er student og gravid. skriver masteroppgave , og kan dermed styre dagen helt selv. I dag følte jeg foreksempel behov for å være hjemme, så da gjør jeg det! Har kjøpt litt ting: moseskurv, sprinkelseng, stellematte, ulldresser, ullbodyer, ullpysj..Fy fader, det er jo svindyrt. 800 kr betalte jeg for to bodyer og en pysj, og det vokser hun vel ut av etter to dager! (okey, jeg vet at man kan få tak i billigere ting, men ull og silke er jo så nydelig) Har kjøpt TFK hardbag på Finn da (føler meg max økonomisk), også kjøper jeg nytt understell med sportsdel etterhvert. Føler man må spre innkjøpene litt utover- det er jo så lang ventetid. Nyt graviditeten jenter.. Dette gjør vi bare få ganger i livet, og det er jo egentlig helt utrolig fantastisk. Må minne meg selv på det de dagene jeg bare teller ned mot termin. Klem

Skrevet

Hei :o)

Jeg har termin 18 januar, men venter tvillinger, så er nok en mulighet for at det blir desember barn her i huset.

Har hatt et risikosvangerskap med mine eneggede jenter. Vært å operert for TTTS, men alt står bra til nå. På grunn av dette har jeg ikke fått jobbet og ikke fått lov til å stresse noe. Men, formen er grei. Føler magen er ganske stor og merker at det tynger nedover. Er heldig og har sluppet unna bekkenløsning og vann i kroppen. Var kvalm i starten, men de siste mnd har jeg ikke vært noe kvalm :o)

Jeg har gått opp ca 15 kg, men trøster meg med at det er to der. Jentene veide ved siste kontroll for 1 1/2 uke siden ca 950 gr og 1020 gr. Håper de kommer opp i 2 kg minst før de kommer.

Dette blir nr 3 og 4. Har to store jenter på 6 og 9 år fra før. Har litt igjen etter dem, men har kjøpt inn en del nytt. Tror ikke jeg trenger å kjøpe mere klær, verre med litt annet utstyr som vi trenger dobbelt opp av... ;o)

Skrevet

Jeg kjøpte ull på spra kjøp. Tom & Trine bodyer en hvit, en rosa, en lilla å en lilla og rosa stripete og tre safa strømpebukser. Kosta 718kr. Syns det var dyrt men følte jeg fikk litt igjen for det. Har nesten bare hørt skryt av tom & trine og safa. Hvilket merke kjøpte du?

Skrevet

cakegirl, jeg kjøpte joha og nøstebarn. skal ta en titt innom sparkjøp!

Skrevet

Termin 10. januar. Venter en jente som er målt til å ligge bittelitt over gjennomsnittet.

Jeg har vært velsignet med suveren form. ingen kvalme, få fysiske plager til nå. Begynner bare så smått å få litt bekkensmerter. Jeg var riktig nok litt sint og oppfarende i første delen av svangerskapet men jeg føler meg mer harmonisk igjen nå:D

Har lagt på meg 10-11 kilo. Er jo litt men jeg sørger i alle fall for et variert og næringsrikt kosthold selv om jeg også innimellom blir litt svak for godsaker og ikke minst hjemmelagde grove rundstykker som jeg baker omtrent to ganger i uka fordi jeg har fått dilla på det hehe:D

jeg tror jeg begynner å nærme meg det jeg trenger av grunnutstyr og klær. De tingene jeg ikke har kjøpt enda er planlagt og jeg vet hvor jeg skal få tak i det:)

Skrevet

Jeg har termin 20 januar, og venter en gutt denne gangen :) Jeg og mannen min har jente på 3 år fra før. Formen er igrunn ganske bra, syns jeg har bra med energi foreløbig, ikke så trøtt, sliten og lei ennå. Men, er 40% sykemeldt på grunn av kraftig bekkenløsning. Har "løsnet" både foran og begge sider bak, så går til fysioterapeut en gang i uken. Har fått det godt tilrettelagt på jobb (må i tillegg bruke krykker), så håper at jeg skal greie å holde meg i jobb lengst mulig. Blir lange dager hvis jeg bare skal gå hjemme. Var mye hjemme tidlig i svangerskapet fordi jeg var så kvalm og kastet opp konstant de første 16-17 ukene.

Vi har ikke kjøpt noe egentlig, har investert i ny vogn. Må nok ha klær til gutten, for vi har bare rosa klær :) Men, tenker at vi får ta det etterhvert.

Skrevet

termin 12 januar. Kvalm,bekkenløsning, ryggplager. 7 kg.vektoppg. Venter gutt ca 3,5 kg.v termin. Mangler barnevogn(shop'n jogg vurderes), sokker,teppe, + + Lykke til dere andre m januar termin:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...