angelica85 Skrevet 21. oktober 2011 #1 Skrevet 21. oktober 2011 Jeg har vært sykemeldt en stund nå, og hadde sist en jobbeperiode fra juli til august. Hadde da lite arbeid den måneden, da sommeren er en stilletid for mitt yrkes del. Så tenkte jeg at jeg nå skulle prøve å jobbe en måned, da jeg vet at det blir mer å gjøre nå, slik at jeg får et bedre og høyere grunnlag for sykepenger. Blir dette grunnlaget tatt med når de skal beregne foreldrepenger? Slik at jeg da vil ha noen tusen mer hver måned... Jeg har levert inn søknad, men er opptil tre måneders behandlingstid her jeg bor.
novembergutt <3 Skrevet 21. oktober 2011 #2 Skrevet 21. oktober 2011 Vet ikke heeelt om jeg forsto spm ditt. Men om du ikke har hatt fast jobb de siste årene og at de dermed har en stabil inntekt å regne fra, vil de regne foreldrepenger av 6 av 10 mnd før permisjonen din. Vet at når det gjelder folk som har gått på dagpenger så er det iallefall de 6 beste mnd de tar og regner et gjennomsnitt av. Så ja, om du jobber en mnd og tjener mer en det du har gjort de andre mnd så vill jo gjennomsnittet ditt øke. Vil også tipse deg om NAV foreldrepenger på facebook. Der kan du spørre om alt som har med foreldrepenger (og lese tidligere spm) De er der på hverdagene og svarer )
angelica85 Skrevet 21. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 21. oktober 2011 Hehe Sist jeg jobbet, var det sommerferie. Og for meg som er varefremmer (stabler varer, bygger torg, bestiller inn, etc), så er sommeren en "stilletid". Mindre timer, mindre jobb...:/ Så ble jeg sykemeldt igjen. Hadde vært sykemeldt før den måneden også, pga en sinnsyk kvalme! Har nå vært sykemeldt siden sommeren, og nå når det nærmer seg jul blir det mer for oss varefremmere å gjøre. Mer å gjøre = flere timer = høyere lønnsutbetaling (Går allerede glipp av ca 2500 kr/mnd i kjøregodtgjørelse. Blir visst ikke tatt med i beregningen.) Så om jeg jobber en måned nå, om jeg klarer, eller flere, og så går ut i sykemelding eller permisjon, vil da grunnlaget mitt bli noen tusen høyere i måneden? Om jeg tjener 3000 kr mer nå enn jeg gjorde den måneden i sommer... Jeg må ut i permisjon 29. eller 30.desember. Blir dette tatt med i beregningen, eller er det for tett på permisjonen? Har hatt dette yrket i noen år nå, men ikke alle måneder er like. Sommer er stilletid, og påske, jul, etc er litt mer futt og fart i. Hehe. Vet ikke om jeg gjorde meg bedre forstått nå, eller om jeg bare gjorde det verre......?? Hahha.
HappyJoy Skrevet 21. oktober 2011 #4 Skrevet 21. oktober 2011 http://www.nav.no/Familie/Svangerskap%2C+fødsel+og+adopsjon/Foreldrepenger+ved+fødsel. Vet ikke om dette gjør deg klokere... Hadde ringt NAV hvis jeg var deg.
angelica85 Skrevet 21. oktober 2011 Forfatter #5 Skrevet 21. oktober 2011 "Vi beklager! Tjenesten er midlertidig stengt på grunn av teknisk vedlikehold. Vennligst prøv igjen senere." Heheh... Ja, bør nok det. Men jeg kom ikke på dette før det var for sent i dag, lenge etter at NAV hadde stengt. Og nå er det helg... Tror jeg kommer til å bli gal av å gruble på dette hele helgen, hehe. Derfor tenkte jeg å se om det var noen her inne som kanskje visste litt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå