Ezmeralda Skrevet 21. oktober 2011 #1 Skrevet 21. oktober 2011 Jeg skal etter planen føde på Riksen og der er ikke lenger lystgass et alternativ. Forstår årsaken, men blir litt stresset av tanken. Ved min forrige fødsel fikk jeg lystgass og akupunktur som smertelindring med god effekt. Akupunktur får man kun hvis det tilfeldigvis er en tilstede som kan sette det. Jeg får med andre ord garantert ikke lystgass og bare kansje akupunktur. Hvilke alternative smertelindringsmetoder kan man få da, bortsett fra epidural? Noen som vet?
MK73 Skrevet 21. oktober 2011 #2 Skrevet 21. oktober 2011 Det finnes noen andre muligheter, se i dette dokumentet, der de beskrives kort: http://www.oslo-universitetssykehus.no/SiteCollectionDocuments/Om%20oss/Avdelinger/Kvinne-%20og%20barneklinikken/Fodeavd_brosjyre_2011_RH.pdf
Ezmeralda Skrevet 21. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 21. oktober 2011 Takk for raskt svar.:-) Ble ikke veldig beroliget, men ser ut til at steriltvannspapler er alternativet mot de smertene jeg tenker på. Prøver egentlig hva som helst for å lide så lite som mulig! ;-)
lillespire <3 Skrevet 21. oktober 2011 #4 Skrevet 21. oktober 2011 Varme risposer der det gjør vondt, lindret mye til meg. har brukt kun det i alle mine 4 fødsler :-)
MK73 Skrevet 21. oktober 2011 #5 Skrevet 21. oktober 2011 Kiropraktoren min anbefalte steriltvannspapler - hun sa det sved ordentlig de første sekundene, men så lindret de veldig godt, spesielt ift smerter i ryggen. Jeg har også kjøpt meg varme/kjølepose som ligger klar i bagen. Har tenkt å bruke badekar dersom det blir mulig, og er egentlig åpen for det meste :-) Skal også føde på Riksen.
Ezmeralda Skrevet 21. oktober 2011 Forfatter #6 Skrevet 21. oktober 2011 Ja, badekar var lindrende for meg de første timene hjemme, men da jeg kom på sykehuset fikk jeg mer smerter av å ligge i badekaret. Varme risposer skal jeg definitivt ta med meg. Har jeg ikke tenkt på før, men kan tenke meg at det at det føles bra i kombinasjon med massasje fra mannen min. :-) Takk for tips!
♥sebastian3003♥ Skrevet 21. oktober 2011 #7 Skrevet 21. oktober 2011 Jeg fødte på Ahus for 5 år siden, og jeg prøvde akupunktur, men det funket ikke for meg.. Problemet mitt under fødsel er at jeg ikke klarer å ligge på ryggen fordi den gjør inn i HE..... vondt.. Jeg tror jeg fikk 18 biestikk som de patronene med sterilt saltvann er.. Fungert utmerket for meg.. MYE lettere å konsentrere seg om svien enn smerten.. Fikk kjempe skryt av jordmor når hun så smertelindringen jeg hadde brukt.. For hun hadde prøvd selv med en patron, men klarte ikke mer for det gjorde så vondt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå