Gå til innhold

Hvordan prøver dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! Er i 4pp på nr 3 og lurer litt på hvordan dere prøver å bli gravide? De to første satt etter 1 og 2 pp med sex annenhver dag hele måneden, men denne gang lar spiren vente på seg. Tenkte å kanskje prøve eggløsningstester om den ikke sitter denne gangen heller. Tips mottas med takk :-)

:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :)

Jeg prøver på mitt første barn, er nå i 7pp. Jeg tar el test og temper, prøver å ha sex rundt el. Jeg tar også bidronninggele og wild yam. Men ingen av det har hjulpet så langt :( Eneste er at jeg har mindre pms og mindre menssmerte. Bli med i Gullfiskbollen da, der er det mange i vår situasjon :)

Skrevet

Her er alt som heter tester, kjerringråd, beina i været, pergotime o.l. lagt på hylla, her er det kun god gammeldags hopping i høyet, når sjansen byr seg, som gjelder! (-Det blir begrenset med muligheter med tvillinger på halvannet for å si det sånn, men om man likevel våkner klokken tre på natten fordi en av tvillingene har mistet smokken, så er jo ikke mannen vanskelig å be når man likevel er våken ;o) ). Vi prøvde i 4 år sist, forsøkte alt, inkl. 2x mislykket IVF, men det var først da tankene var et helt annet sted enn familieforøkelse at vi lyktes.

Lykke til!

Skrevet

Jeg er gravid, men tenkte jeg kunne dele hvordan vi prøvde.

Jeg kjøpte inn eggløsningsstrimmler, og uten dem hadde jeg ikke blitt gravid, det kan jeg garantere dere 110%.

Jeg har alltid trodd at jeg kjente akkurat når jeg hadde eggløsning, men det jeg har kjent er smerter ca en uke FØR eggløsning, tydeligvis.INgen smerter når eggløsning er der, bare før.

Jeg begynte å teste dag 10 etter mensen,da begynte også smertene.

Daglig holdt jeg på med testene,kl 10 hver morgen, hadde dem med på jobb;)

Når 15 dag etter mensen kom og gikk, tenkte jeg, nei, endten så har jeg hatt eggløsning dag 9, før jeg begynte testing,eller så har keg ikke eggløsning dennemåneden.

Dette tenkte jeg siden det er mest normalt å ha eggløsning rundt dag 14, og jeg har egentlig ikke lang syklus, men har litt uregelmessig syklus.

Jeg fortsatte å teste. Dag 16 begynte det e vise noe. Dag 17 var det ikke tvil. Dagen etter viste det ingenting, noe som viste at selve eggløsningen var dag 18.

Vi prøvde KUN en gang hele perioden, en gang, dag 17, og den satt.

Håper det var til litt hjelp.

Skrevet

Jeg sniker med også inn fra 1.trimester-tråden. Kan bare si meg helt enig med Leirha! Jeg har alltid hatt helt stabile 28 dagers sykluser og tenkt at da er jo eggløsning på dag 14. Når jeg endelig skaffet meg eggløsningstester viste det seg at min EL var på dag 19! Og da jeg skjønte det gikk det på første forsøk:-)

Skrevet

Prøver på nr2.

Med nr1 prøvde vi det meste av kjerringråd osv. Vet ikke om de hjalp. Med nr2 går vi "all natural" ;)

Det eneste er at jeg temper og det gjorde med nr1. Og det er jeg sikker på at det har hjulpet, for det hjalp meg å se hvilket dager jeg var fruktbare og hvordan syklusen var. Har heldigvis ganske stabile syklus - på dag 16 begynner vi med sex hverdag fram og med dag 20 (gjennomsnitt EL på dag 19). Før dag 16 er det sex annenhverdag.

Dette er 2.pp. Det klaffet forrige pp men det endte i SA..

Så jeg kan virkelig anbefalle temping ;)

Skrevet

Vi er i 4pp og har stort sett sex annenhver dag og håper at det er nok til at spira sitter snart:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...