Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2011 #1 Skrevet 21. oktober 2011 Mini på 11 mnd spytter bare ut helmelken vi så smått har begynt å gi på kvelden. Jeg ammer ennå, men på kvelden har jeg ikke melk i puppene lenger. Jeg får ihvertfall ikke igang utdrivningsrefleksen på kvelden og forstår ikke helt hvorfor? Noen som vet? Jeg ammer 3 ganger i løpet av dagen og da er det ikke noe problemer med ammingen. Skal jeg prøve å gi mme på flaske på kvelden siden han ikke liker kumelk? Nå får han bare vann på tåteflaske på kvelden..
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2011 #2 Skrevet 21. oktober 2011 Har du prøvd å varme den? Det er jo ikke nødvendig med melk da, og hvertfall ikke når du ammer fortsatt. tror ikke jeg ville stresset med det.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2011 #3 Skrevet 21. oktober 2011 Har prøvd å varme den, men han spytter den ut da også Føler bare at han må bli litt mettere før han legger seg siden han ikke lenger får i seg mm på kvelden. Han får jo en stor skål med grøt og vann kl 18.30, men merker at han blir litt irritert når melka ikke kommer når han suger og suger...
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2011 #4 Skrevet 21. oktober 2011 Vann er fint som tørstedrikk og det er det beste for tennene. Til frokost og kvelds kan du gi NAN 3 som kun er drikkemelk og ikke en måltidserstatter.
bitthen Skrevet 21. oktober 2011 #5 Skrevet 21. oktober 2011 de må vennes på det, bare fortsett å gi nan3 og smaksprøver med kumelk. Tips: Jeg blandet 50/50 nan og kumelk da jeg tilvendte
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2011 #6 Skrevet 22. oktober 2011 Det skjedde samme her! Jeg ga MME en stund og prøvde igjen etter en måned eller to og da ville han! Morsmelka er jo myyyye bedre enn kumelk, de er smarte disse små og vet forskjellen! :DDD
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2011 #7 Skrevet 22. oktober 2011 Spiser han grøt? Det er melk i grøten. Sørg ellers for et variert kosthold så godt du kan og drit i melkepropagandaen! :-) Kumelk er for kalver, vi MÅ ikke ha melk. Men vi må ha kalsium og andre næringsstoffer så sørg altså for at han får i seg det gjennom annen mat. Jenta mi drikker heller ikke melk men hun spiser yoghurt for eksempel og drikker biola. Ikke til hvert måltid men en gang om dagen får hun et glass biola for å regulere magen. (hun er 21 mnd)
EgG Skrevet 23. oktober 2011 #8 Skrevet 23. oktober 2011 Du kan prøve å lunke melken. Da gikk det MYE bedre her i huset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå