Gå til innhold

Flere 2-åringer som nekter å spise middag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini nekter plent å spise middag. Han gidder knapt å smake, og de gangene han smaker så spyttes det gjerne ut igjen i samme fart.

Han vil bare ha brødskive med brunost!

Hva gjør man for å få ungen til å spise middag????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke mye til hjelp, men henger meg på, for akkurat sånn er snuppe mi også!! Håper på noen tips!

Skrevet

Sånn er det her også...Men snuppa mi vil helst ikke spise noen ting, bare ha drikke...

Skrevet

haha, brødskive med brunost er favoritten her også! :)

han er ikke noe særlig glad i middag nei, men vi har bare fortsatt å tilby han hele veien. Smaker han på det er det veldig bra, spiser han er det enda bedre. Men om han ikke spiser så gjør vi ikke noe særlig utav det.

Han får aldri annen mat fordi han ikke spiser middag.

Snakket med helsesøster om dette på 2årskontrollen, siden jeg var litt bekymret over at han ikke spiste middag, men HS sa at mange 2åringer regulerer dette helt selv, og at så lenge han følger kurven sin var det ikke noe problem. Det var viktig å ikke presse i han noe for det kunne fort skape problemer seinere. Et tips vi fikk var også å ikke mose/blande alt sammen, men ha maten ved siden av hverandre, slik at barnet selv kan ta de fargene som virker fristende.. feks gullerøtter, osv.

syns det har blitt litt bedre her nå, men han er veldig varierende. en dag spiser han masse fisk, men neste gang spiser han ingenting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...