Gå til innhold

Rutiner, ca. 2 mnd babyer :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klarer dere ha noe rutiner? Jeg prøver, men lurer på om hun er for liten enda? Hva har dere erfaringer med?

Hun ligges hver dag 21.30, da pleier hun å sovne fint. Men om dagene har jeg prøvd å skrive ned når hun sovner,men er forskjellig hver dag. Og er vi ute med vogn så sover hun gjerne mye mer enn hvis vi hadde vært hjemme..

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg har styrt veldig med å få til litt rutiner (min er 9 uker), men jeg har funnet ut at jeg bruker alt for mye energi på dette. Jeg fikk en liten knekk så de siste dagene har jeg prøvd å følge henne istedet. Når jeg ser hun gjesper og er trøtt prøver jeg å legge henne, og det har gått veldig fint. Samme på kvelden. Ellers prøver jeg bare å kose meg med henne, og ta en time av gangen;) Hver dag er så forskjellig og jeg orker ikke å bli skuffa mer over rutiner som funker en dag og ikke den andre. Bare ta en dag av gangen til de blir litt større tror jeg:) Men alle er forskjellig selvfølgelig!

Skrevet

Vi har ikke så mange rutiner egentlig, har også funnet ut at det er greit å følge snuppa sin rytme. Hun sover også lengre om vi er ute å triller eller kjører bil enn når vi bare er hjemme.

Har fast rutine på at hun først får litt pupp og så blir hun byttet på for så å få resten av puppen sin, og hver kveld legger jeg henne omtrent til samme tid +- 1 time å da ligger vi å koser litt og synger nattasang og hun får en puppetår før hun sovner ;)

Skrevet

Rutinene begynner og komme på plass. Babyen sovner ca 20.30 hver kveld. På dagtid sover hun to gode dupper, hvis vi er hjemme. Er vi borte sover hun kortere og flere dupper. Har ikke funnet den gylne middelvei helt enda, men regner med dette kommer av seg selv når nattesøvnen stabiliserer seg :)

Skrevet

Min prins er 7 uker.. vi har ikke sånn kjempe rutiner, men han sover stort sett til samme tid på dagen.. Kveldene sovner han ca rundt 23.. Hvordan får dere gullene deres til å sovne så tidlig på kveldene ?

Skrevet

Min er 2mnd i morgen. Har ikke så veldig innbakte rutiner kan man si. Men jeg kjenner til når ca han beg å bli trøtt og det er i rundt 10-11 tiden. Har vært mye ute på tur i den tiden og da sover han, liker best vogna si. Amming har jeg heller ikke noen spes tider på enda,

Her får lille gutt mme mellom 20.30-21, føler han trenger noe litt kraftigere enn melken min på kvelden. Så er det på badet og skifte og rett i køya.

Skrevet

Har mest rutiner på kvelden. Amme et bryst ca kl 18. Deretter stell og skift før bryst nr to. Ca kl 19 blir det sengs hvor hun ligger i sengen og suttrer av og på i ca 30 min,så trøste henne og ned igjen. Hun er veldig urolig på kveldene oftest og vil ha mer pupp, så blir det flere omganger med pupp så ofte kl 21 - 22 sovner hun. Kveldene er forskjellige men startet med dette ca 10 dager siden. Har det stille og mørkt fra kl 18.

I går ble det en skrikekur da jeg ikke hadde så mye melk igjen så sovnet hun. Ofte er hun overtrøtt innen da. Den gode nyheten er at hun sov til 4:30 og deretter 7:30 i går:)

Skrevet

Prøver å få litt, men det e ikke så lett! min gutt e 7 uker nå. Jeg prøver å få ca 3 timer mellom hvert måltid, og det begynner å bli ganske fast etter hvert. men på kveldene vil han gjerne ha oftere. Og han legger seg når vi legger oss ca kl 23. Han vil ha mat hvert 3 time hele natten også. Noen netter går det 4 timer imellom, så håper det blir det mer fast fremover. Dere som legger de tidlig: Hvor lenge sover de i strekk da? Jeg ser ikke helt poenget i å legge han før siden han da bare våkner igjen for å få mat tidligere også...

Skrevet

Prøver å legge henne i 21-tida, noen dager litt før og andre dager litt etter, ser jo etter trøtthetstegn. Ellers så sover hun alt fra 3 timer-8 timer før neste amming, kan ikke få noen rutiner på det, hun bestemmer jo selv;) De er jo så små enda. Selvom jeg synes det er fantastisk de nettene hun sover så lenge;) Synes det er litt annenhver dag hvordan hun sover på dagtid, enten veldig mye eller veldig lite, hehe. Hadde rutine på mat hver 3.time fra barsel, men sluttet med dette da jeg skjønte at hun var sulten mye oftere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...