Gå til innhold

klyster...

Anbefalte innlegg

Skrevet

e veldig plaga med hard mage, ånoen sir at æ må på apoteke å kjøpe klyster for det får fart på magen... men kan ikke det starte fødsel også?? eller finnes det noe annet æ kan ta??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville prøvd Laktulose/betulac/duphalac i første omgangen.

Dette skal du drikke og tar derfor bittelitt lenger tid før du får effekt, men til gjenjeld så er ikke dette skadelig for tarmen og du kan ta en det som vedlikeholdsdose daglig.

Det er viktig å drikke mye vann når du bruker dette.

Det er jo også andre triks du kan gjøre.

Hva har du evnt prøvd? hvor langt er du på vei?

Skrevet

Har prøvd å drikke masse kaffe, grov knekkebrød, swisker, å e i uke 37.

Skrevet

okei.

Siden du ikke har prøvd laktulose så ville jeg prøvd det.

Start med maks dose og fortsett med det til du kjenner virkning for deretter å trappe ned til vedlikeholdsdose.

Pass på å drikke mye vann når du bruker dette.

du kan jo også prøve å drikke biola eller annen youghurt som inneholder melkesyrebakterier.

evnt ta lin frø i youghurt boksen og la det stå litt før du spiser det.

Selv om det står i felleskatalogen at microlax klyster er ok å bruke under svangerskap så ville jeg vel vært litt skeptisk. men du er jo såppas på vei at det sikkert ikke gjør noe. men hør med legen din ?

å bevege seg hjelper også på førnøyelsen, hvis du greier å gå en liten tur så vil du hjelpe tarmene.

Skrevet

Er 37 uker å har brukt microlax, forhørte meg med lege først å han sa det var helt ok... Ble ikke sittende på do lenge eller fikk vondt eller no sånt. Fikk bare til å gå på do rett å slett;)!

Lykke til;)

Skrevet

Det kommer jo litt ann på hvor stort problemet er om hva som passer best å bruke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...