Gå til innhold

Noen av dere blitt tilbydt GU?

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på dette siden jeg hører så mye forsjellig, noen sier at alle skal få tilbud om GU, mens noen sier at dette ikke er tilfelle.

Jeg personlig har aldri vært på GU, så jeg trodde at jeg i alle fall kom til og bli tilbudt dette i svangerskapet?

Er 22+1 i dag foresten:D WUHU!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143704619-noen-av-dere-blitt-tilbydt-gu/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥

Jeg gikk til min gynekolog for å få bekreftet graviditeten, og hun tok da samtidig en GU med celleprøve og hele pakken. Så vidt jeg husker det gjorde hun det i mitt første svangerskap også.

Hadde jeg gått til fastlegen min, så tror jeg neppe de hadde gjort det.

Tror dette er litt avhengig av legen man har. Kjenner mange som ikke har tatt GU før etter fødsel så lenge alt har virket til å være i orden i svangerskapet ellers. Det er nok også avhengig av hvor lenge det er siden sist man har tatt en GU og evt celleprøve om man er over 25. Jeg har regelmessige prøver pga at det har være i familien min tidligere, og legen gav med beskjed om at jeg ikke trengte noe før etter.

Annonse

Ser det er en del forskjellige tilbake meldinger her inne også:P

Jeg tror jeg skal spørre JM om dette da jeg er hos henne neste gang.

Ser ut som at jeg i alle fall skal spørre, siden jeg ikke har vært på GU før..

Takk for alle svar jenter :)

Jeg går til gynekologen min istede for fastlege hele svangerskapet og jordmor. Gyn tok en GU på meg for å bekrefte at alt var som det skulle i uke 12. Han tar UL på meg hver gang jeg er hos han (hver 7 uke). Veldig fornøyd med denne ordningen og betaler ingenting for det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...