Gå til innhold

Flere som er bekymret for toxoplasmose og listeria?

Anbefalte innlegg

Hei

Synes det ene avløser det andre av bekymringer når man er gravid... Sånn hadde jeg det med førstemann også, og må si jeg faktisk blir litt lei av meg selv til tider:)

Min nyeste bekymring er om jeg kan ha spist kyllingkjøtt med toxo eller listeria. Var i København på en cafe/restaurant hvor jeg spiste tortillawraps med stekt kyllingkjøtt og grønnsaker/salat. Retten ble servert kald (som var riktig i følge servitøren). Kyllingen så ikke rå ut, så ut som kyllingkjøtt fra en helstekt kylling. Likevel er jeg bekymret. Var ikke noe lugubert sted-veldig populært spisested.

Er det grunn til bekymring, tror dere? Vet man kan ta blodprøve mtp toxo, men hva med listeria? Er forresten kun 6 uker på vei...

Dette kan bli et laaaangt svangerskap med maaaange bekymringer, merker jeg:(

Fortsetter under...

Er vist værst nede i "østblokklandene" i henhold til listeria, og er vist ikke noe problem å spise sushi heller, og dissa kjøtt produsentene med spekemat har vist så strenge regler at i norge trenger man ikke være så forsiktige, har jeg HØRT og lest men jeg tar alt med en klype salt.. igår gikk jeg PANIKK fordi jeg hadde spist sånn svartpølse.. tror man bør være forsiktige, bare følg med og kanskje holde deg unna blodig biff og roastbiff *sukk :(* men så lege kyllingen ser stekt ut og ikke er rosa skal det vel ikke være noe problem?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...