BarniHodet og enihverarmkrok Skrevet 21. oktober 2011 #1 Skrevet 21. oktober 2011 Ser det har blitt skrevet mye om skrikekurer her i det siste. Og jeg har selv faatt anbefalinger om det. Men jeg rynker paa nesa... Har rett og slett ikke hjerte til aa kunne greie det selv! Han hadde sikkert kommet over det, men jeg vil ikke takle det. Anyway, gutten min er naa 4,5mnd og har saa langt sovet sammen med meg i senga. Barnelegen hans er veldig for samsoving, og har alltid oppmuntra meg med det. Det ble saann i starten fordi han skulle ammes saa ofte, og vaakna helt hver gang jeg la ham over i senga. Naa vaakner han fremdeles hver time/annen hver time, og det er saa utrolig slitsomt! Jeg sover jo omtrent ikke, og er sikker paa han ikke er sulten saa ofte, han bare vil kose med puppen. Naa vil jeg gjerne flytte han over i egen seng, hvertfall i starten av kvelden for saa aa ta det som det kommer naar han vaakner etter mat utover natta. Men i foerste omgang i seng ved siden av vaar. Har strevd en uke med pupping, byssing, synging... Men ikke tale om at han sovner der! Kan noen PLEASE gi meg gode raad?! Jeg ser med skrekk paa den dagen jeg skal begynne paa jobb igjen i februar, og ernoedt aa ha annet system inne til da... HJELP!!!
Bad habits har tre små Skrevet 21. oktober 2011 #2 Skrevet 21. oktober 2011 Jeg har vært igjennom det selv nå nylig. Nå sovner han for seg selv på kvelden... men ender oppi sengen vår i løpet av natten (jeg er så innmari svak på natten... går helt i ørska!). Jeg vet at mange vil sitte slik at babyen ser mamma eller pappa hele tiden, og/eller ønsker å kose babyen inn i søvnen ved å stryke over hodet etc. Mine babyer har blir mer kaotiske hvis de har sett meg hele tiden. Litt sånn:" Hva i svarte! Sitter du bare der? Tar du meg ikke opp? Hyyyyyyl!". Jeg har med andre ord bare gjort vondt verre ved å sitte så de har sett meg hele tiden. Mine har aldri sovnet mens jeg har vært i synsfeltet, men derimot i de få minuttene jeg "forsvinner". Å forsvinne kan bare være å legge meg bakover i foreldresengen og vente der i et minutt eller så før jeg igjen sier "hysj" og putter inn smokken. Andre ganger står jeg utenfor soverommet. Det ser ut til at det er lettere å sovne når all form for stimuli opphører (mørkt rom= ingenting å feste øynene på. Ingen lyder= ingenting å lytte etter). Det sier seg egentlig selv;-)
www.sovehjerte.no Skrevet 21. oktober 2011 #3 Skrevet 21. oktober 2011 Hei. Her hadde vi det på samme måte. Jeg lærte lille sovehjerte her å sovne uten puppen først i foreldresengen når hun skulle sove på natten. da gikk jeg fra å "amme henne i søvn" i 1,5 time til å gi henne pupp i senga før hun skulle sove i 15 min. Jeg koblet henne av puppen akkurat når hun sovnet. Når hun sluttet å svelge og da ble det selvfølgelig vill protester. Jeg lå tett inntil henne, med hodet mitt inntil hennes og holdt henne i hånda, men jeg sang høyt når hun gråt. og når hun sluttet å gråte, sluttet jeg å synge. det tok bare 3 netter før hun skjønte greia, da var hun 3 mnd. Dette øvde vi på 1 mnd i foreldresengen og da hun var 4 mnd la jeg henne ned i sin egen seng uten noe problem. Nå er hun 5,5 mnd og legges i egen seng på eget rom uten ville protester. Så babysteps har funket for oss Så, hva med å prøve å sovne uten pupp i deres seng først?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå