Gå til innhold

noen erfaringer med modningsakupunktur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal på min første time idag og er i uke 39. kjempe spent og håper det fungerer for å gjøre ting litt lettere og bedre :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har jeg ikke født enda... Derimot har jeg tatt modningsakupunktur siden uke 37. Tror det er vanskelig for en fødende å si om det var modningsakupunkturen som gjorde fødselen greier, fordi den samme personen vil aldri få prøvd ut samme fødselen uten modningsakupunktur.

Det blir i alle fall spennende å følge med på tråden om hvilke tanker de som har prøvd modningsakupunktur har ;)) jeg skal følge med :))

Skrevet

Jeg gikk til modnings- og igangsettende akupunktur sist, begynte vel i uke 38, og holdt på til jeg var 1 uke over termin (2 timer i uka). Jeg kan selvfølgelig ikke si om det hadde blitt enda verre om jeg ikke hadde gått til akupunktur, men hadde fortsatt en tøff igangsatt fødsel 2 uker over termin, og følte vel ikke akkurat at det var verdt pengene jeg brukte på det. Denne gangen står jeg over...

Skrevet

Eg var på modnings akupunktur forrige helg,og ble strippet og ved kontroll tirsdag hadde hode festet seg.. Det har eg ikke opplevd siden første fødsel. Slimproppen gikk en dag etter akupunkturen, men en vet jo ikke om dette er tilfeldigt..

Skrevet

så spnnende. hørt at non mener at det fungerer og andre ikke. jeg begynner jo litt sent men det gjør sikkert ingenting. var på kontroll i går hvor legen kjente 1 cm åpning og at alt var mykt og litt tøyelig. har jeg blitt strippet da el hva det heter? hehe spent på hvordan kroppen takler dette, jeg har aldri tatt akupunktur før!

Skrevet

JEg har gått til akupunktur siden jeg var 35+0, men har ikke født enda. nå er jeg 39+1. Det koster masse penger da, men velger å tro at det funker slik at jeg ikke trenger å gå på overtid i allefall! =)

Skrevet

Var til modningsakupunktur en gang forrige gang jeg fødte (for 2 år siden). Dette var 5 dager før termin. Slimproppen hadde gått på morgenen, men ingenting mer skjedde. Var så sinnsykt lei, så tenkte at jeg ville få fart på sakene. Var til akupunktur kl 20 på kvelden, og riene starta kl 23.45. Gikk veldig fort derfra. Kom inn på sykehuset kl 04.30 med kun 2 cm åpning. Tenkte at dette ville ta tid. Men nedia, 3 timer senere var han ute.! Var superintenst mens det stod på, men fantastisk etterpå:) Har snakka en del med jormor om dette i etterkant, for har lurt på om det var akupunkturen som gjorde at det gikk så fort. Men hun mener at akupunkturen kun bidrar til å få kroppen selv til å skjønne at den er klar, den blir ikke klar av selve akupunkturen.

Tror likevel jeg velger å stå over det denne gangen (er i uke 35).

Masse lykke til:)

Skrevet

så spennende. jeg er 39+1 idag og akkurat vært på behandling. blir spennende å se om noe skjer. har avtalt ny time på mandag. så får vi se hvor mange timer som må til og om d funker :-)

Skrevet

funker IKKE! Jordmor mente fødselen kunne gå raskere, men brukte langt over 30 timer før jeg kom til 5 cm...

Skrevet

Fikk modningsaku forrige svangerskap og jeg mener å ha hatt godt utbytte av det! Fikk en veldig rask og "enkel" fødsel, og var i flott form i etterkant!! Mener å huske jeg begynte i uke 36 el 37 og hadde et par i uka frem mot fødsel. Fødte dagen før termindatoen. Helt annerledes fødsel enn førstemann, men det kan ha flere årsaker det altså. Og som andre har sagt her også, så aner jeg jo ikke hvordan fødselen ville utartet seg uten modningsaku....

Jeg skal begynne med modningsaku på tirsdag!!! Og gleder meg! Er i uke 35 nå. Håper på å føde til termin, slippe å gå over termindagen i hvert fall! Kanskje?!.. Og håper på like rask og grei fødsel som sist og opp på beina like raskt ;-) Er jo lov å håpe! Jeg er overbevist om at det funker for meg, men er jo ikke alle som er mottagelige. Skal krysse fingre for alle oss som prøver jeg ;-)

Masse lykke til i hvert fall =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...