Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2011 #1 Skrevet 21. oktober 2011 Mitt barn var på besøk hos en klassevenn i går. H*n fikk endelig lov til å gå der igjen, etter jeg har nektet det pga en hendelse for noen mnd siden. Kort fortalt: H*n ble kastet ut fordi en annen venn skulle komme på besøk, ingen foreldre reagerte. Jeg fikk tlf fra barnet mitt om at h*n stod nede ved veien(eneste utfartsvei fra byen, dvs veldig traffikert) og vi måtte hente. Både jeg og mannen var på jobb, men han tok seg fri og kjørte h*n hjem. For oss var dette helt uhørt og jeg sa at h*n ikke fikk gå der på en veldig god stund, men klassevennen var hjertelig velkommen til oss. I går får h*n altså lov til å gå dit igjen. Mens de spiser middag kommer hunden(ikke valp) med en sko. De tar den fra hunden og fortsetter måltidet. Når barna skal ut å leke, må mitt barn låne sko av vennen fordi dens er ødelagte. Gnagd i stykker av hunden. Foreldrene kikket på skoen da barnet mitt ble hentet og gav den bare tilbake. Sa ikke unnskyld, tilbød seg ikke å erstatte eller noe. Hvis dette vært hos oss og vi hadde en hund som hadde gnagd i stykker sko, så hadde vi selvsagt fikset eller erstattet skoene. Dette er i tillegg sko til 1100 kr... Veldig surt å måtte kjøpe nye. Jeg har heller ikke lyst til å ødelegge venneforholdet deres, ved å si i fra til barnets foreldre. Hva tenker dere? Og hva ville dere gjort?
Alba44 Skrevet 21. oktober 2011 #2 Skrevet 21. oktober 2011 Jeg hadde selvsagt dekket nye sko. Har selv hatt hund og gjesters sko har man som hundeeier ansvar for.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2011 #3 Skrevet 21. oktober 2011 Jeg har en deilig hund som elsker sko!! Hadde den spist/gnagd på andres sko så hadde vi selvfølgelig erstattet den! Ingen tvil engang
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2011 #4 Skrevet 21. oktober 2011 Dette er absolutt noe de burde erstatte. Hadde tatt en telefon og sakt: "Ang. skoene som min sønn hadde på da han var på besøk hos dere iår så lar ikke disse seg reparerer. Hadde det vært en ulykke hadde det vært en ting, men siden det var deres hund som bet de istykker er dett rett og rimelig at dere også erstatter dem."
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2011 #5 Skrevet 21. oktober 2011 Hundeeierne må absolutt dekke nye sko for barnet ditt, uten tvil!!!
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2011 #6 Skrevet 21. oktober 2011 Synd å si det men de folkene virker ikke helt skarpe. Synd for barnet ditt sitt vennskap, men dette kan skje på nytt. Og hva hvis det skjer mer alvorlige tilfeller enn det å bli kastet ut, selv om det er alvorlig nok.. Disse passer ikke på, og kan du da stole på disse folka?? Du må nok fortelle barnet ditt at han ikke kan dra dit flere ganger, og grunnen er at du er redd for barnet ditt og det han har med seg. Barnet kan få fortelle det til vennen sin, og kanskje vennen klarer å videreformidle til foreldrene sine. Får du da en telefon fra de kan du si at du ikke har råd til å få ødelagt utstyr, og at barnet derfor ikke kan komme på besøk mer.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2011 #7 Skrevet 21. oktober 2011 Godt å se at det ikke er oss som er helt på jordet her. Vi er veldig usikre på om vi skal ringe dem, jeg har en følelse av at de ikke kommer til å bry seg eller ta det seriøst. De virker kanskje ikke som de mest oppegående og ansvarsfulle foreldrene. Vi har sagt til barnet vårt at det blir dessverre ikke aktuelt å dra på besøk dit mer. Vi kan ikke være sikre på at h*n blir tatt godt nok vare på og som en skrev her - vi har ikke råd til at tøy/ting vi har betalt dyrt for skal risikere å bli bitt i stykker. (Uhell er selvsagt noe helt annet). Tar gjerne i mot flere innspill HI
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2011 #8 Skrevet 21. oktober 2011 Ikke latt barnet være der igjen. Disse foreldrene høres jo helt inkompetente ut.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2011 #9 Skrevet 21. oktober 2011 Har selv hatt sånn episode her. Når hunden vår var valp, så kom den veldig lykkelig inn i stua med naboguttens halvspiste sko... De er hundeeiere selv, så de ble ikke sinte. Siden skoene ikke var nye, så ble vi enige om at vi betalte halve prisen, siden han uansett snart måtte hatt større sko. Selvsagt hadde vi betalt full pris hvis skoene var nye. Det er jo vårt ansvar som hundeeiere... Hvis vi vet at hunden spiser sko, så må vi sørge for at hunden ikke får tak i skoene
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2011 #10 Skrevet 21. oktober 2011 Helt ute mennesker! Hadde aldri latt barnet mitt dra dit igjen, men hadde alltid ønsket barnet deres velkommen. Barn kan jo ikke noe for hva slags idiotiske foreldre de har! Tror ikke du kommer noen vei med å si ifra så jeg ville baree droppet det... bitt i det sure eplet og kjøpt nye sko!
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2011 #11 Skrevet 21. oktober 2011 Ja, nok bare bite i det sure eplet og kjøpe nye sko. Arg, veldig kjipt! De er vel litt over en mnd gamle og planen var at jeg skulle arve de, hvis h*n vokste ut av de også... Barnet deres er selvsagt fortsatt hjertelig velkomen til oss. Men barnet vårt skal ikke dit igjen, er himla irritert for dette her. Det var så veldig unødvendig... Takk for tilbakemeldinger HI
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2011 #12 Skrevet 21. oktober 2011 Gutten min hadde besøk av ei venninne de var da 5 år begge to. Da foreldrene skal hente hadde hun småstein i handa som hun "vasket" bilen med. Den gangen var bilen min 6 mnd. Fikk ikke erstattet det, kom meg på drøye 20.000 i omlakkering. Gjett om jeg har passet godt på bilen etter det. De du nevner passer ikke på, visste de at barnet ditt hadde gått?
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2011 #13 Skrevet 21. oktober 2011 Nei, tror ikke de viste at h*n gikk. Var i hvertfall ingen som reagerte da h*n gikk og jeg hørte ikke noe fra de. Bare det synes jo vi var helt sløvt. Etter dette fikk h*n ikke lov til å gå dit på mange mnd, dessverre gikk jeg med på å la h*n gå dit igjen i går. For en utrolig kjip opplevelse for dere da! Tilbød ikke foreldrene til denne jenta å betale noe? Da bør vel ikke jeg klage på 1100 kr HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå