ToneC Skrevet 21. oktober 2011 #1 Skrevet 21. oktober 2011 Har nå prøvd med saltvannsdråper lenge. I natt har gutten vår våknet hver time fordi haner så tett:-(. Kan vi bruke nesespray? Han er snart 5 mnd.
Regina Phalange Skrevet 21. oktober 2011 #2 Skrevet 21. oktober 2011 Hei! Det finnes nesedråper (spray tror jeg blir litt voldsomt oppi en liten babynese) til barn som kanskje er litt mer effektiv enn saltvannsdråpene.. Husker ikke hva de heter, men de er i en grønn eske. Spør på apoteket. Jeg ville vært forsiktig med bruken av det, da det som du sikkert vet kan være vanedannende, Om du ammer kan du prøve med litt morsmelk i nesa også. Melk ut litt melk og ha det i en sånn plastsprøyte :-) God bedring!
Anastasia ♂11 ♀13 ♂16 ♀19 Skrevet 21. oktober 2011 #3 Skrevet 21. oktober 2011 Rhinox har nesedråper som kan brukes fra nyfødt. Ville brukt dråper og ikke spray til barn under 2 år. Vi brukte de en håndfull ganger da gutten vår var 4-5 uker og skikkelig tett ved leggetid om kvelden. Ellers er morsmelk og saltvannsdråper bra og uten bivirkninger:) Å heve hodeenden på sengen kan også hjelpe.
Isa- Skrevet 21. oktober 2011 #4 Skrevet 21. oktober 2011 Jeg har brukt otrivin baby nesespray fra nyfødt, og prøvd nesesuger... men syns ingenting hjalp :/ hun er nesten helt tett på det ene neseboret bestandig. Noen som vet hvor man får tak i en nesesuger som faktisk funker? Er rhinox sin babyspray bedre, kanskje?
krimull Skrevet 22. oktober 2011 #5 Skrevet 22. oktober 2011 Hei, snuppa mi og jeg var hos fastlegen i går pga noe annet. Nevnte da at lille frøkna har vært forkjølet og tett i nesa en uke. Legen (som selv er småbarnsmor) anbefalte å kjøpe Physiomer nesespray nettopp fordi det er litt "trøkk" i den og derfor får renset ordentlig opp i nesegangen. Vi har frem til nå brukt saltvannsdråper uten å se noen effekt. Har nettopp prøvd nesesprayen for første gang og raskt kom det masse snørr ut Flasken kommer med to "hoder"; ett for for babyer over to uker og ett for barn og voksne over to år, så jeg vil tro dette er ganske sikkert for babyen når man bruker riktig "hode". Hvis du kjøper denne så pass på at du får den som er for babyer. De har nemlig tre stykker på apoteket, en for babyer, en for de over to år og en for voksne. Jeg fikk først feil selv om jeg sa den var til babyen min.
krimull Skrevet 22. oktober 2011 #6 Skrevet 22. oktober 2011 Forresten - sånn til info er babyen min ca 7 mnd gammel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå