Gå til innhold

Dårlig syn!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest vinterbrud

Min datter er også langsynt,+4.25 og +4.75,hun har også skjeve hornhinner på 3.5 på begge øynene.

Men det som plager oss mest,er den forsinkede øyemotorikken og problemene med øye/hånd/fotkoordinasjonen.

Eneste tipset er jo selvfølgelig å bruke briller hele tiden.

Vi trodde hun var nærsynt før hun ble sjekket på 4 års kontrollen for 4 år siden.Det virket som hun ikke såg skikkelig.

Da hun fikk briller ble det en ny verden for henne.Men nå sliter vi mye med skolearbeid,lesing og skriving er et slit.

Hvor gammel er gutten din?

Vi har kontakt med synspedagog på grunn av øyemotorikken.Ellers blir vi fulgt opp av øyeavdelingen på sykehuset.

Takk for svar. Vår sønn er 4år, vi var hos optiker for 2 dager siden. Vi har fått med låne briller i styrke 2 for å venne øyne til briller. Det tar jo flere mnd før man kommer inn på sykehuset!

Det som er så utrolig merkelig er at vi ikke har merket at han har noe synsproblem! Han har hatt dren 2 ganger så vi tenkte at problemene hans var pga dette!

Men det er kjempe fint at vi har funnet det ut 2år før skolestart, slik at vi kan starte med finmotoriske øvelser.

• 3 uker senere...

Hei! Datteren min på snart 18 mnd et langsynt med henholdsvis 5 og 5,5 i styrke. Men dette ble oppdaget allerede da hun var 7 mnd, og hun har brukt briller siden. Vi ble henvist til øyenlege på 6mnd-ktr pga. sjeling, og det var da de oppdaget at hun var langsynt. Vi hadde også mistenkt at hun var nærsynt!

Datteren min har også innlagt dren hodet (pga. diagnosen vannhode), og vi regner med at dette er årsaken til både sjelingen og langsyntheten. Brillebehandlingen fungerer utmerket:) Hun bruker også lapp 1 time til dagen pga. sjelingen. Føler ikke hun at dårlig når hun har brillene på... Egentlig ikke uten heller, men vi skal til øyenlegen på mandag, å da er jeg spent på om styrken har endret seg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...