Gå til innhold

Hvor ofte er dere oppe om natta 9-10-11mnd?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som regel stille natta gjennom. Av og til må man stappe inn en smokk, men det hører til sjeldenhetene. Frøkna er straks 10 mnd og har egentlig vært en drøm på nettene siden hun var 6,5 mnd og avvente nattspisingen selv.

Skrevet

Aha... Jeg trodde nemlig jeg var heldig, men da folk har spurt har de reagert på hvor ofte jeg må opp. Jeg skal snart begynne og jobbe igjen og blir litt sliten av å tenke på alle turene opp om natta...

Skrevet

Som regel aldri. Hender jeg må gi smokk en gang, men det er ikke ofte.

Han er 9 mnd.

Skrevet

Når han ikke får tenner er jeg oppe 1-2 ganger pr natt.

Når han får tenner kan det være opp til 1 gang pr time. Dét er slitsomt ja. Han er snart 9 mnd og jeg kjenner jeg gruer meg litt til jeg begynner i jobb pga av det.

Skrevet

Vi har det akkurat på samme måte som deg mr & mrs Smith og smulene.

Litt slitsom ja... Vesla er 9 mnd imorgen.

Skrevet

Mini her er snart 12 mnd. og jeg er nesten aldri opp. Før var jeg aldri oppe med han, har ikke hatt en våkenatt vi:)

Da lå han i sovepose på natten, lå alltid helt stille. Nå som han ble litt større og ville ligge på maven og snur seg, kan det være jeg må inn og rette på en gang i løpet av natten om han har kommet seg helt på vranga i senga:)

Skrevet

Han bruker ikke smokk, har aldri gjort det. Og har tenkt mange ganger at jeg er så takknemlig for det, med tanke på mange som må opp på natta å gi denne når den har falt ut:)

Og heller ikke hatt noe problemer med sine seks tenner, bare sover litt mer:)

Skrevet

Jeg nattammer fortsatt, faktisk så mye som 2-3 ganger per natt. Men samsover og sover stort sett godt videre etterpå, så fortsetter en stund til med dette tror jeg, avhengig av hvordan det går når jeg begynner i jobb igjen om ikke så lenge.

Skrevet

Ja her var det mange som er flinke til å sove om natta. Her er vi oppe minst 3 ganger om natta. Inatt har jeg vært oppe 3 ganger som jeg husker, mannen min 2 ganger. Kl 5 ga jeg en flaske i håp om å få sove videre, men det funka ikke så vi sto opp kl 6. Jeg skal på jobb idag, butikk og masete og er sliiiiten.... Han har alltid vært sånn. Skjønner ikke helt hvordan dette skal gå i lengden, jeg gleda meg igrunnen til å begynne å jobbe...

Skrevet

Her var det mange som sov godt :)

Tvillingene mine på 9 mnd er veldig forskjellig. Tv1 må jeg opp og mate og putte inn smokk minst 3 ganger. Og Tv2 kan jeg være opp 1-2 ganger med. Nå er det tenner også, så da er det laang våkentid på natten.

Skrevet

Står opp 1 gang, for å hente ham fra hans seng til vår seng når han våknr første gang på natten. Nattammer 2-4 ganger pr natt, samsover fra første amming. Første amming skjer mellom 23-02.

SOver veldig godt sammen med ham.

mine har avvent seg selv med pupp ved 6-9 mndr tidligere.. Denne karen har ikek tenkt å gi seg enda. Får se om vi må ta opp kampen ved juletider evt. Greit å ta det i en ferietid.

Skrevet

Glimter til med en hel natt imminellom nå i det siste, men er som regel 2-3 ganger inne for å gi henne sutten. Holder som regel, men må av og til ta henne opp på armen for å roe henne.. En skjelden gang må det en flaske melk til... Kommer det nye tenner er det gjerne våken en gang i timen heeele natta, og mye byssing osv... Men har nå funnet ut at hun av og til finner sutten selv i senga og putter den inn slik at hun sover videre uten å begynne å gråte. Så nå ligger det 3 sutter i senga:-) 9,5 mndr:-)

Skrevet

Min er snart 9 mnd. Han har sovet natta igjennom siden han var litt over 5 mnd, men er oppe 2-3 ganger når han får tenner. De siste ukene har det vært sånn mange netter, våkner opp og hyler. Han har 4 tenner, ikke kommet noen flere. Jeg begynte å jobbe for en uke siden, så nå står pappaen opp på natta hvis det er noe.

Skrevet

Som oftest er det stille natta igjennom, men det hender seg noen ganger at han våkner og vil ha smokken, er kald fordi han har sparka av seg dyna eller sliter med å finne riktig sovestilling. Eller kanskje spesielt pågrunn av tenner de siste par mnd.

Som oftest sover han til 5-6-7 tiden alt ettersom. Da gir jeg han en flaske med melk som han drikker selv også sover han gjerne 1 eller to timer etterpå avhengig av hvor tidlig han våkner.

Han legges litt før kl 19:00 om kveldene.

han blir 10 mnd straks

Skrevet

Det blir 1 gang pr natt. Han våkner i 01-02 tiden og er lys våken. Får 90 ml melk og så legger jeg han igjen og han sovner tvert. Hvis han ikke får melk er han oppe en time. Smokk henter han selv.

Skrevet

Takk for alle svar! Jeg må lære han å finne smokken selv! Det skal vi øve på. Han tar den selv i munnen på dagtid men ikke om natta. Tror også kanskje at jeg står for raskt opp fordi jeg er redd han skal begynne å gråte for da er det så vanskelig å få han til å sove igjen. Men kanskje han ikke begynner å gråte hvis jeg ikke kommer... det skal jeg teste i natt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...