Gå til innhold

Wææ igang igjen:0)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter flere mnd. med ivf pause er vi igang igjen, denne gangen hos Aleris. Starter med sprøyte i kveld. Wææææ er veldig spent. Er så godt at jeg har fått et helt annet opplegg denne gangen, for det første er det kjempe deilig å gå for kort regime, og slippe nesesprayen. Den har vært ganske slitsom de andre gangen. Skal på ul allerede på tirsdag, og er kjempe spent på hvordan jeg reagerer på stimuleringen. Legen mente at det blir uttak i uke 44. Er litt gira igjen, og måtte bare inn å skrive litt her:-) Ønsker dere alle en fin fredag jenter!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:-) noen spennende dager i vente.... Bare lurer på noen ting... Så kort prosess?hvorfor? er det like "safe" som de lange prosessene? Har du gått hos Aleris hele tiden, eller annet sted de andre gangene?

Helt enig at det er slitsomt med denne nesesprayen.... brukte den i 4 uker... hadde vært godt å slippe den.. derfor er jeg litt nysgjerrig. + at vi ikke vet hvor mange forsøk til vi får på riksen, mulig det blir bare 1 til, og da er det godt å høre andres erfaringer:-)

Er det dyrt på Aleris forresten?

Ønsker deg lykke til i prosessen og en fin fredsg til deg også:-)

Klem:-)

Skrevet

Hallo mars :-)

Jeg har tidligere hatt 3 ferskforsøk og 1 frys på Ullevål uten å lykkes, men det er ingenting som er i veien med meg eller mannen. Så vi bestemte oss for å ta et siste forsøk hos aleris også. Det siste forsøket hos Ullevål hadde vi også kort regime, og det pga dårlig nedregulering på sprayen.

Har bare godt å si om det offentlige, men det er som å komme til en helt annen verden i det private, føler at man blir hørt og sett på en helt annen måte. Tror mye går på tid og kapasitet i forhold til nedrgulering, det private har ikke de lange ventelistene som det offentlige, og kan da operere med kortere regimer (tror jeg da). Det er ganske dyrt privat ivf 25 000 + 3000 for icsi. Og så må man jo betale for medisinene i tillegg.

Men hvorfor får dere bare 1 forsøk til på Riksen da?

Klem

Skrevet

Hei igjen:-) og takk for svar:-)

Skjønner, da er det sikkert greit å kunne droppe sprayen. Og ja, det var jo en del dyrere, men når det er snakk om et barn, så er det verdt det!!!! Har også inntrykk at det ikke er så lange ventelister ved private, som de offentlige, og det er jo bra...

Vi var til samtale her denne uken og da sa hen at det muligens kunne hende at det kun ble med neste forsøk, siden vi ikke fikk noen befruktede egg denne første gangen. Brukte IVF metode nå, og neste gang blir det ICSI forsøk. De fikk kun ut 4 egg, og han trodde grunnen var for lav dose hormoner...... det er litt kjedelig å tenke på i ettertid, de kunne bare kjørt på....hahaha... neida, de var redd for overstimulering...

Så nå er det bare å vente på tante rød, og ringe riksen igjen.. med nytt godt mot..

Setter veldig pris på at du svarte på spm, godt å ha noen å snakke med i samme båt. Er ikke akkurat dette jeg deler med alle rundt meg!

Klem

Skrevet

Så spennende. Jeg begynner også med sprøyte i kveld! Dette er mitt første forsøk, så jeg vet veldig lite om hva jeg går til. Jeg er norsk, tar behandling på CFC i København og bor i et tredje nordisk land - litt rotete. Lykke til.

Skrevet

Ved vårt første forsøk så brukte jeg sprayen i 6 uker( pga ventetid på sykehuset), og etter sprøyter og hele pakka så hadde jeg ingen egg som var store nok.. hadde egguthenting, men ikke noe å spare på.. så andre gang så ble det kort regime og fikk ut 22 egg.. 16 overlevde, og 12 ble befrukta.. :)

eneste som var kjipt med kort regime var at jeg ble så sinsykt overstimulert at smertene i magen var helt sykt vondt.. men jaggu så verdt det.. :) sitter her nå med verdens nydeligste snuppe på 6 mnd og er igang med søskenforsøk. :)

masse lykke til.. :)

Skrevet

Hei. Så utrolig bra at du fikk ut så mange egg... vet du noe om at kortere regime gjør at en får ut flere egg??? at det blir mer intenst da??? mange sier også at forsøket kan bli avbrutt ved overstimmulering??? Hva slags medisiner og doser på sprøytene brukte du? Som du sier, smerten er verdt det, når det gir så godt resultat!!! Heller litt vondt en periode da:-) Det går jo over:-)

Hvor er det du går?

Masse lykke til med søskenforsøk:-)

Klem

Skrevet

Jeg holder til på St.Olav.. :) De sa at det er fare for overstimulering da man går på kortregime, men også ofte at man får mange egg... Nå er det 2 år siden jeg hadde egguthenting, så husker ikke alle detaljer, men husker litt.. ( brukte 125 pr sprøyte til vanlig).For på fredagen så hadde jeg 12 bra egg, og de sa at det ble egguthenting mandag.. Fikk beskjed om å ta en større dose med medisiner siste dagen før eggeløsningssprøyta lørdag.. og da jeg kom mandag så hadde jeg 22 store egg.. hehe.. skal love deg at de på sykehuset ble litt sjokka ja.. men da fryktet de overstimulering.. men etter egguthentinga så tok de blodprøver av meg.. for det blir ingen egginnsetting hvis man er alvorlig overstimulert.. så mandagen gikk, og tirsdagen kom.. og vi venta spent på telefonen fra sykehuset.. men de ringte og sa at jeg var overstimulert, men ikke av den alvorlige sorten.. så det ble innsetting den onsdagen.. :) JEg ble også gravid på første forsøk.. Men desverre så mistet jeg i uke 21/22.. men det var pga en infeksjon hos meg, hadde ingen ting med IVF å gjøre..

Så hadde fryseforsøk i fjor, og da endte vi opp med nydelige frøkna som ligger forran meg her og leker.. :)

Nå gleder jeg meg til onsdag for da er det ul for å sjekke om det blir innsetting neste helg.. :)

Skrevet

Hei igjen jenter! Tuuusen takk for lykke ønskninger:-) Har i dag kommet til sprøytedag 3 allerede, og obs så er det snart tirsdag og inn til ul. Hjelp kjenner jeg er veldig, veldig spent på hvordan ståa er heheh.... Håper vi kan følge hverandre og jeg setter stor pris på å få info om hvordan det går med dere alle c",)

Stå på jenter!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...